יחפש שידוך שיש לה מידת החסד:
עוד בענין חיפוש השידוך,
למדנו מאליעזר עבד אברהם ששם כל הדגש על מידת החסד,
ואף שאשת יצחק ה יתה צריכה להיות הממשיכה
של שרה אמנו ע״ה לגייר את הנשים,
ולעזור בהפצת אמונת ה׳ בעולם,
בכל זאת אין אליעזר מחפש אשד.
למדנית ומחוכמת אלא בעלת חסד בדוקא,
שרק בעלת חסד מוכשרת לקבל את כל הנהגות הבית ולמוסרה לדורות.
וכ״כ בספר חסידים אות שכ״ג בי טוב
יותר לשדך עם ע״ה וותרן מעם ת״ח קמצן.
כתב במשנה שכיר (עמוד שמיה)
שמעתי בשם הישמח משה במה שאנו אומרים סימן טוב ומזל טוב,
ולכאורה מה הוא הכפל לשון, ואיך מתאים שניהם לומר ביחד.
והענין כי אמרו(מנחית פ״ר ע׳׳א) וסימנך עשירים מקמצין,
הרי חזינן דלעשיר יש מזל טוב,
אבל הסימן אינו טוב,
נמצא דלעגי הסימן טוב אבל מזלו אינו טוב,
על כן אנו מבקשין סימן טוב ומזל טוב ביחד ודפח׳׳ח.
והרה״ק רבי אברהם יושע העשיל מקאפיטשניץ זצ״ל אמר
שבדי להקים בית נאמן בישראל השתול על דרכי התורה והחסידות,
ראוי לדקדק בבחירת שידוך כמו בבחירת אתרוג כהלכתו,
שאדם שם בל מעיינו בו בבירור ודקדוק שיהא הדור ונאה בכל פרטיו וענייניו.
מתוך הספר נטעי גבריאל (שידוכים ותנאים) עמוד כב'
