מאמרים שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המאמרים בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים

כיצד מונעים בעיות שלום בית?
צילומים
המקום
גרפיקה
כתב לא מחיק
ראשי תיבות
מילוי הכתובה
התאריך בכתובה
מטרת התאריך
חופה לפני השקיעה
תאריך מוקדם
מקוה ביום החופה
חופה בבין השמשות
על ה' יזעף ליבו
השמות בכתובה - תארים
שמות בכתובה -"בחור" לנישואין שניים
שמות בכתובה - ברכות לאחר השמות
ז"ל בכתובה
הדקדוק בשמות - בכתובה
שמות שיש בהם שם ה'
שורה אחת בכתובה
"שלי ושלכם - שלה הוא"!
לא עשו קנין
די באמירה
ניצול הזמן
"עצם מעצמי"
בני ספרד
וידוי ביום החופה
הוספת שם - בכתובה
תפילה -ההשתדלות בשידוכים
הרשמה לשידוכים לחרדים
יום הנישואין - יום מחילת עוונות
"על ידי זה, יושפע שפע רב"
מעלת שבעת ימי המשתה - חתן דומה למלך
שנה ראשונה - יסודות הבנין
חיים ב"ארמון-יה"
בעל יקר - דע את חובותיך!... - "לשאת" אשה
ערך חיי הנישואין
הגעה לאולם
כיצד שדכן מצליח בשידוכים?
כיצד יקיים הבעל מצות "ושימח את אשתו"?
ענין השדוכים מתוך אנשי קודש
השדכנים הוותיקים חושפים
שידוכים תהליך פרימיטיבי?
לזכות להיות השליח
הסוד לעיכוב הזיווג
מה הכרחי לבחון בחיפוש שידוך
ליקוטי מוהר"ן פט - דעת המשדך
טעם שבירת כלי חרס בשידוך
דע את זכויותיך / חובותיך?
נישואין ללא טהרה - כנישואי אח עם אחותו
בנחת ומתינות
חול המועד
ימי העומר
"ותשוָעה בְּרֹב יוֹעֵץ"
מצוה גדולה
מקום הקיום
שבת קודש
דמי שדכנות בחסד
החוט המשולש - תשלום השדכנות
זמן התשלום
ללמוד ולהבין
שידוך לזוג שאינם שומרים
סימן טוב
האירוסין במקורות
האירוסין כיום
בין המצרים
הוחלפו הכתובות
דעה משובשת?!
העיקר שתהיה ברכה
כתיבת התנאים
קנין
הגינות ויושר בקנין
הבעל צריך להדגיש את יופי אשתו בעיניו
שידוכים לחרדים
דברי הגאון רבי שריה דבליצקי שליט''א
צדקה לעניים
משפט הכתובה
מהות הכתובה וטעמיה
רגיעות ובטחון לאשה
אחריות החתן
אין אישות בלי כתובה
כתיבה מוקדמת של הכתובה
קבלת רשות
תקנה טובה
זמן מילוי הכתובה
ערב שבת
עצה טובה לבני הזוג
קבלת ברכה
היופי מושג רוחני
איש ואישה שזכו
הנהגות חשובות לבית היהודי
ענין השידוכין
שינויים בשם- כתובה
כתובה לכתחילה
מהתורה או מדברי חכמים
סוגריים
תיבה תלויה
מילוי חלל - טיוט
איך מוצאים את האישה הנכונה
טעות בשם
תענית לבני אשכנז
שם עריסה שהוחלף וקוראים בו מעט
שני שמות עריסה
שני שמות יהודי וגויי
סכום הכתובה
אהבה דווקא לאחר הנישואין
מי מנהיג הבית? ומיהו המנהיג האמיתי?
משדכים לו לאדם על פי מעשיו...
שידוכים שקריים
חלק בשם זה וחלק בשם זה
שם עריסה שהשתקע - כתובה
משפחת 'בן יצחק', 'בן משה'
כל המוסיף גורע- כתובה
התנגדות לכתיבת שם האב
שם נוסף לאבא
במה יש להתמקד בבחירת שידוך?
איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם
עזר כנגדו
המצוה הראשונה
פריה ורביה מצוה גדולה
חשיבות הבת
כל המרבה הרי זה משובח
מי חייב?
שני שמות בשני מקומות
כיצד יתן הבעל כוח לאשתו להמשיך במעשיה הטובים?
הוא לא בן אדם
ערך 200 זוז
מיצחק ורבקה עד עידן המחשבים
שלבי השידוכים בחברה החרדית
היכן ניתן להיפגש בשידוכים?
'דחזו ליכי'
נוסח החתן
מהי הכרת הטוב בין איש לאשתו?
הכתובה בארמית
נשיאת חן
שם עריסה שמואס בו -כתובה
ה"תשלום" של הבעל לאשתו
מנהיגות
הכניסה לזרים אסורה
כוח הדיבור בין בני הזוג
האוהב את אשתו כגופו
"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו"
עבודות הבית, תפקיד הבעל / האשה?
הזדהות ותמיכה - "עימו אנוכי בצרה"
במה קונה איש את אישתו?
שידוכים בידי שמים!
החלפת שם -כתובה
שם חיבה -בכתובה
אב מאמץ
בענייני רוחניות אין לסמוך על אחרים
תדמית
הבטחת הקב"ה לאשה
האשה היא הבית!
"קשה לזווגם כקריעת ים סוף"
במי תלויה פרנסת הבית?
חופה בבית כנסת
להיות כל איש שורר ביתו - האיש הוא המנהיג בבית
הממלכה בפרטית של המלך והמלכה
כמה משפיע כוח התפילה על השידוך
איך מוצאים את האשה הנכונה
"לא טוב היות האדם לבדו"
הבקשה של האדמו"ר לסייע בשידוכים!
מסר לרעיה יקרה!
הדבר העיקרי שצריך לבדוק בשידוכים על האשה
זכות השדכן וסגולת המצווה לשדך
היום המסוגל לשידוכים
הדרך הקצרה לשידוך
תפילה
כמה צריך להתאמץ למצוא את השידוך?
דפוסי הנישואין בחברה החרדים
יותר מיום כיפור
קבלה לעתיד
"מוֹצָא שפתיך תִּשְׁמֹר וְעָשיתָ"
שדכן צריך לומר רק את האמת
האשה - חומה לבעלה
בין אדם לחברו מתכפר?
חרם על הבחורים
עצות והנהגות טובות לאשה
מי יכול לומר שהוא מוגן מהרהורי עבירה?!
אל תחטאו בילד
ובחרת בחיים
ומי התיר להכשילם?
"בני, שמעו לי, שאין אדם שומע לי ומפסיד"
ומה אעשה לציוויו של ראש הישיבה?
אין כל חיוב לשמוע לראש הישיבה בענייני הלכה
טבעי שזו את
"לא תראה את פני עוד עד שתישא אשה"
במה תלויה שמחת הבית?
שם משפחה בכתובה
זהירות מאונאה! כיצד יזהר הבעל מהונאה כלפי אשתו?
מסר לבעל היקר!
כשאתה צועק לא שומעים אותך
אשה יקרה - דעי את חובותיך!...
חלון ההזדמנויות של השנה הראשונה
האישה ה"מקורית"- עושה רצון בעלה
סוד הכרבולת - סוד כמוס
רודף שלום...!
טיפוח החן
הכל לפי הענין
הודה ולא בוש שכמה תורה יכל ללמוד בקדושה ובטהרה
ראיה בפגישות
אופן ההיתר לברר
מידע בעייתי על המשודכים
ענוה
תיקון לאחר החתימות
בחירת שידוך - תפילה
בדיקת שמות החתן והכלה
בן תורה
יציאה לחוץ לארץ
דעת תורה
יראת השמים של המשודך
בירורים מוקדמים
בירור על המשודך
בירור על המשודכת
שני אחים לשתי אחיות
התנגדות ההורים לגיורת
בת אחיו או בת אחותו
בת כהן לישראל
בת ישראל לכהן
בת ישראל לעם הארץ
גם היהלום קטן הוא
גיל נישואי הבת
תבנית מוגדרת
בן/בת הנידה
התערבות ההורים
סיום הש"ס / לישא אשה ?
לעזוב את הוריו
גדול עוונו מנשוא
הנהגת הפגישות
לשון הרע ורכילות
התנגדות הורים בנישואין
בשמים לכלה
הצעת שידוך עם פגם חיצוני
הוצאות מיותרות
כספי מעשר
הלכות טהרה
מספר הפגישות
אל תלחץ
לא נראה לו
בת עם הארץ
פגישה במקומות אסורים
פגישה אחרונה
מקום הפגישות
"הצעת נישואין"
בושם בזמן פגישה
בין האירוסין לחתונה
משך זמן הפגישות
חלופת מכתבים
פגישה מוקדמת
בררנות יתר
אח צעיר לפני אח גדול
לא לבייש בת ישראל
חתימת השטר
חשיבות העזרה לזוג
ביקורים
בירור על בחור שלא הסתדר עימו
מעלית
מסירה מיד ליד
בין האירוסין לחתונה
הליכות והנהגות
"דברים היוצאים מלב טהור..."
קודם יראת שמים
שבוע קודם החופה
חובות וזכויות הבעל
כלה גרושה
הפרדת תמונות
וידיאו
תזמורת
מיקום התזמורת
חֵ נָ ה
יום החופה - מחילת עוונות
שם ומשפחה
תמונות משפחתיות
החתימות - שם ברור
אין להקל
יחוס
חתימת החתן
מילויים שונים - כלה בעולה
הפרדה
שינויים בנוסח
איסור נגיעה במשודכ/ת
שידוכין מיוחדים שמות שווים
שבירת צלחת
תיקון בתאריך מוקדם
חלוקת סיגריות
צילומים בקדושה
בעל תשובה
לא זכו
תיקונים בכתובה - פרטים רבים
אופן המחיקה
קיום לתיקון
כיצד יכול להינצל מהרהור עבירה?
תפילין רבנו תם
חגיגת השידוכים [וורט]
אומנות הקבלה
הזמנת קרוב שנפטר
עשרת ימי תשובה
מתנות
תאריכים מסויימים
הזמנה לחתונה - כתב אשורי
פסוקים ומאמרים
לבוש צנוע
רק אין יראת שמים
הזמנת תלמיד חכם
תאריך לועזי
צלם וצלמת מלצר ומלצרית
חודש אלול
בושה ובזיון מצד ההורים
צביעת השיער
שם המשפחה - כלה גרושה
גר צדק
הזמנת רחוקים מתורה
נוסח הקיום
גר וגיורת
מחזיר גרושתו
חודש מנחם אב
החופה - הפרדה בחופה
ביאור נוסח הכתובה
סידור חופה וקידושין אוירה נעימה
חול המועד
זריזות במועד הנישואין
ערב שבת
מוצאי שבת
תעניות
חתונה בימי העומר
השתתפות בחתונה שלא לפי מנהגו
חתונה בבין המצרים

מעשה רב
סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
28/09/2023
87

התאריך בכתובה

יום, חודש ושנה בתאריך ממלאים את היום בשבוע, היום בחודש, שם החודש, ומספר השנה.

לדוגמא: בחמישי בשבת ארבעה ועשרים יום לחדש טבת
שנת חמשת אלפים ושבע מאות ושבעים ושמנה.

יש לדייק באיות ולכותבו בדקדוק כפי שכתוב בתורה,
אם מלא ואם חסר, וכדלהלן.

* ימי השבוע שלישי, רביעי, חמישי - בשני יודי"ן.
שני, ששי - ביו"ד אחת. (א שיז)

 יום ראשון - חופה הנערכת ביום ראשון לפני השקיעה, כותבים באחד בשבת.

ואף על פי שלפי כללי הדקדוק,
היה לנו לכתוב: בראשון בשבת,
בכל זאת מפני חביבות לשון תורתנו הקדושה שאמרה "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד",
כותבים באחד בשבת. (א שיז)

 * ימי החודש
א' לחודש - ביום הראשון של החודש [שהוא תמיד ראש חודש]
כותבים: "ביום אחד" לחדש... ואם כתב "באחד", גם כן טוב.

ואין צריך לכתוב "שהוא ראש חודש...". (א שלז, שמ)

לדוגמא: ברביעי בשבת ביום אחד לחדש שבט שנת חמשת אלפים ושבע מאות ושבעים ושמנה.

 בהרבה פסוקים בתורה מצאנו שכתוב "באחד לחדש",
ובמיעוט פסוקים כתוב "ביום אחד לחדש",
וכיון שהלשון מבוררת יותר כשכותב,
"ביום אחד לחדש", הנכון לכתוב כן, וכמבואר בשלחן ערוך (סימן קכו ס"ד).

ובפרט אם חל יום א' לחודש ביום ראשון בשבוע,
שאז יצא שכותב "באחד בשבת באחד לחדש",
שזו כתיבה פחות מבוררת, על כן יכתוב, "באחד בשבת ביום אחד לחדש",
שאז הלשון מבוררת היטב.

ל' לחודש - ביום השלושים של החודש [שהוא גם כן ראש חודש],
כותבים: "ביום שלשים לחדש פלוני שהוא ראש חדש פלוני".

לדוגמא: "בחמישי בשבת ביום שלשים לחדש שבט שהוא ראש חדש אדר".

וישים לב למלאות תיבות 'ביום שלשים' קודם תיבת לחדש הכתובה בנוסח הכתובה,
ואחריה יכתוב, 'שבט שהוא ראש חדש אדר'. (א שנג, שנח) 

לשון זכר - כיון ש"יום" הוא לשון זכר, על כן יש לכתוב את ימי החודש בלשון זכר,
כגון: יום אחד, שני ימים, שלשה ימים, אחד עשר יום, שנים עשר יום,
אחד ועשרים יום, שנים ועשרים יום.

ומכל מקום, אם טעה וכתב בלשון נקבה,
כגון: שתי ימים, אחת עשרה יום, אחת ועשרים יום, הכתובה כשרה,
כיון שאנחנו מבינים בבירור את התאריך הנכון. (א שמא, שמז)

 סדר הכתיבה - בימי החודש כותבים תחילה את האחדים ואחר כך את העשרות [מהקטן לגדול],
כגון: אחד ועשרים יום, שנים ועשרים יום.

ואם טעה והקדים את העשרות לאחדים,
כמו: עשרים ואחד יום, עשרים ושנים יום, הכתובה כשרה.

כתיב חסר - יש לכתוב את ימי החודש כפי שכתובים בתורה בכתיב חסר,
כגון: "שלשה", "שמנה" [ללא ו'], חמשה, ששה, שבעה, תשעה [ללא י'].

וכן שלשה עשר, חמשה עשר, שלשה ועשרים, חמשה ועשרים.

ומכל מקום, אם טעה וכתב בכתיב מלא, שלושה, שמונה, שמונים,
הכתובה כשרה ואין צריך לתקן. (א שמח. ועי' שמא)

'ב' החיבור - ביום א' לחודש כותבים 'ביום אחד' בבי"ת,
וכן ביום ל' לחודש 'ביום שלשים', [כי כך הוא לשון התורה].

אבל בשאר הימים לא כותבים 'ב', אלא שני ימים, שלשה ימים.

ומכל מקום, אם שינה, הכתובה כשרה לכתחילה. (א שלט, שדמ)

כגון: בחמישי בשבת 'שני' ימים לחדש טבת, ולא יכתוב: 'ב'שני ימים לחדש.

יום או ימים - עד עשרה ימים לחודש כותבים 'ימים',
אבל מאחד עשר כותבים 'יום'.

ואם טעה ושינה, אין זה מעכב. (א שמט)

 * שם החודש
יש לכתוב את שמות החודשים בדקדוק האותיות כראוי.
ואם טעה, הכתובה כשרה, כל שאנו מבינים בוודאות באיזה חודש מדובר. (א שסח)

 שמות החודשים - ניסן [מלא י']. אייר [שני יודין]. סיון [י' אחת, ו' אחת].
תמוז [מלא ו']. אב [ולא מנחם אב, שאין זה שם החודש אלא איחול וברכה].
אלול [מלא ו']. תשרי [י' אחת. ולפי המסורת קוראים תשרִ י ר' בחיריק ולא בצירי].
מרחשון [במילה אחת, כי זהו שם החודש. ו' אחת]. כסלו [ללא י']. טבת. שבט. אדר. (א שסח - שעט)
 
 שנה מעוברת - בחודש אדר א', יכתוב: אדר הראשון.
ובחודש אדר ב', יכתוב: אדר השני. (א שעט)

 אם טעה וכתב 'אדר' בלבד, אזי באדר א' - הכתובה כשרה.

ובאדר ב' - הכתובה פסולה וצריך להחליפה, כי סתם 'אדר' הוא אדר א',
ונמצא שהשטר מוקדם ופסול. (א שפב)

ל' לחודש אדר א' -
כותב למשל: בחמישי בשבת ביום שלשים לחדש אדר הראשון שהוא ראש חדש אדר השני שנת חמשת אלפים ושבע מאות ושבעים ותשע.

* השנה
יכתוב את מספר השנים מלא, ולא בראשי תיבות כפי שנהוג לכתוב תשע"ח.

לשון נקבה - כיון ש"שנה" היא לשון נקבה,
על כן ישים לב לכתוב את מספר השנים בלשון נקבה,
כגון: אחת, שתים, שלש, אחת עשרה, שתים עשרה, עשרים ואחת, עשרים ושתים.

ואם טעה וכתב בלשון זכר,
כגון: אחד, שנים, אחד עשר, עשרים ואחד, הכתובה כשרה,
כיון שאנחנו מבינים את התאריך הנכון. (א שצא)

סדר הכתיבה - במספר השנים כותבים תחילה את האלפים ואחר כך את המאות,
העשרות והיחידות, [מהגדול לקטן].

כגון: שנת חמשת אלפים ושבע מאות ושבעים ושמנה.
ואם טעה והפך, [שנת שמנה ושבעים ושבע מאות וחמשת אלפים],
הכתובה כשרה. (א שצא)

 ו' החיבור - ישים לב לכתוב ו' החיבור בין כל פרטי הספרות,
כגון: ושבע מאות ושבעים ושמנה.

כי המשמעות היא: אלפים, ובנוסף עליהם מאות, ובנוסף עשרות, ובנוסף יחידות. (א שצד)

 כתיב חסר - יש לכתוב את מספר השנים כפי שכתוב בתורה בכתיב חסר,
כגון: שלשים, חמשים, ששים, שבעים, שמנים... וכן שלש, שמנה.

ואם טעה, אין זה מעכב. (א שצג)


 מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמודים 159-161


הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=