מאמרים שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המאמרים בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים

כיצד מונעים בעיות שלום בית?
צילומים
המקום
גרפיקה
כתב לא מחיק
ראשי תיבות
מילוי הכתובה
התאריך בכתובה
מטרת התאריך
חופה לפני השקיעה
תאריך מוקדם
מקוה ביום החופה
חופה בבין השמשות
על ה' יזעף ליבו
השמות בכתובה - תארים
שמות בכתובה -"בחור" לנישואין שניים
שמות בכתובה - ברכות לאחר השמות
ז"ל בכתובה
הדקדוק בשמות - בכתובה
שמות שיש בהם שם ה'
שורה אחת בכתובה
"שלי ושלכם - שלה הוא"!
לא עשו קנין
די באמירה
ניצול הזמן
"עצם מעצמי"
בני ספרד
וידוי ביום החופה
הוספת שם - בכתובה
תפילה -ההשתדלות בשידוכים
הרשמה לשידוכים לחרדים
יום הנישואין - יום מחילת עוונות
"על ידי זה, יושפע שפע רב"
מעלת שבעת ימי המשתה - חתן דומה למלך
שנה ראשונה - יסודות הבנין
חיים ב"ארמון-יה"
בעל יקר - דע את חובותיך!... - "לשאת" אשה
ערך חיי הנישואין
הגעה לאולם
כיצד שדכן מצליח בשידוכים?
כיצד יקיים הבעל מצות "ושימח את אשתו"?
ענין השדוכים מתוך אנשי קודש
השדכנים הוותיקים חושפים
שידוכים תהליך פרימיטיבי?
לזכות להיות השליח
הסוד לעיכוב הזיווג
מה הכרחי לבחון בחיפוש שידוך
ליקוטי מוהר"ן פט - דעת המשדך
טעם שבירת כלי חרס בשידוך
דע את זכויותיך / חובותיך?
נישואין ללא טהרה - כנישואי אח עם אחותו
בנחת ומתינות
חול המועד
ימי העומר
"ותשוָעה בְּרֹב יוֹעֵץ"
מצוה גדולה
מקום הקיום
שבת קודש
דמי שדכנות בחסד
החוט המשולש - תשלום השדכנות
זמן התשלום
ללמוד ולהבין
שידוך לזוג שאינם שומרים
סימן טוב
האירוסין במקורות
האירוסין כיום
בין המצרים
הוחלפו הכתובות
דעה משובשת?!
העיקר שתהיה ברכה
כתיבת התנאים
קנין
הגינות ויושר בקנין
הבעל צריך להדגיש את יופי אשתו בעיניו
שידוכים לחרדים
דברי הגאון רבי שריה דבליצקי שליט''א
צדקה לעניים
משפט הכתובה
מהות הכתובה וטעמיה
רגיעות ובטחון לאשה
אחריות החתן
אין אישות בלי כתובה
כתיבה מוקדמת של הכתובה
קבלת רשות
תקנה טובה
זמן מילוי הכתובה
ערב שבת
עצה טובה לבני הזוג
קבלת ברכה
היופי מושג רוחני
איש ואישה שזכו
הנהגות חשובות לבית היהודי
ענין השידוכין
שינויים בשם- כתובה
כתובה לכתחילה
מהתורה או מדברי חכמים
סוגריים
תיבה תלויה
מילוי חלל - טיוט
איך מוצאים את האישה הנכונה
טעות בשם
תענית לבני אשכנז
שם עריסה שהוחלף וקוראים בו מעט
שני שמות עריסה
שני שמות יהודי וגויי
סכום הכתובה
אהבה דווקא לאחר הנישואין
מי מנהיג הבית? ומיהו המנהיג האמיתי?
משדכים לו לאדם על פי מעשיו...
שידוכים שקריים
חלק בשם זה וחלק בשם זה
שם עריסה שהשתקע - כתובה
משפחת 'בן יצחק', 'בן משה'
כל המוסיף גורע- כתובה
התנגדות לכתיבת שם האב
שם נוסף לאבא
במה יש להתמקד בבחירת שידוך?
איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם
עזר כנגדו
המצוה הראשונה
פריה ורביה מצוה גדולה
חשיבות הבת
כל המרבה הרי זה משובח
מי חייב?
שני שמות בשני מקומות
כיצד יתן הבעל כוח לאשתו להמשיך במעשיה הטובים?
הוא לא בן אדם
ערך 200 זוז
מיצחק ורבקה עד עידן המחשבים
שלבי השידוכים בחברה החרדית
היכן ניתן להיפגש בשידוכים?
'דחזו ליכי'
נוסח החתן
מהי הכרת הטוב בין איש לאשתו?
הכתובה בארמית
נשיאת חן
שם עריסה שמואס בו -כתובה
ה"תשלום" של הבעל לאשתו
מנהיגות
הכניסה לזרים אסורה
כוח הדיבור בין בני הזוג
האוהב את אשתו כגופו
"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו"
עבודות הבית, תפקיד הבעל / האשה?
הזדהות ותמיכה - "עימו אנוכי בצרה"
במה קונה איש את אישתו?
שידוכים בידי שמים!
החלפת שם -כתובה
שם חיבה -בכתובה
אב מאמץ
בענייני רוחניות אין לסמוך על אחרים
תדמית
הבטחת הקב"ה לאשה
האשה היא הבית!
"קשה לזווגם כקריעת ים סוף"
במי תלויה פרנסת הבית?
חופה בבית כנסת
להיות כל איש שורר ביתו - האיש הוא המנהיג בבית
הממלכה בפרטית של המלך והמלכה
כמה משפיע כוח התפילה על השידוך
איך מוצאים את האשה הנכונה
"לא טוב היות האדם לבדו"
הבקשה של האדמו"ר לסייע בשידוכים!
מסר לרעיה יקרה!
הדבר העיקרי שצריך לבדוק בשידוכים על האשה
זכות השדכן וסגולת המצווה לשדך
היום המסוגל לשידוכים
הדרך הקצרה לשידוך
תפילה
כמה צריך להתאמץ למצוא את השידוך?
דפוסי הנישואין בחברה החרדים
יותר מיום כיפור
קבלה לעתיד
"מוֹצָא שפתיך תִּשְׁמֹר וְעָשיתָ"
שדכן צריך לומר רק את האמת
האשה - חומה לבעלה
בין אדם לחברו מתכפר?
חרם על הבחורים
עצות והנהגות טובות לאשה
מי יכול לומר שהוא מוגן מהרהורי עבירה?!
אל תחטאו בילד
ובחרת בחיים
ומי התיר להכשילם?
"בני, שמעו לי, שאין אדם שומע לי ומפסיד"
ומה אעשה לציוויו של ראש הישיבה?
אין כל חיוב לשמוע לראש הישיבה בענייני הלכה
טבעי שזו את
"לא תראה את פני עוד עד שתישא אשה"
במה תלויה שמחת הבית?
שם משפחה בכתובה
זהירות מאונאה! כיצד יזהר הבעל מהונאה כלפי אשתו?
מסר לבעל היקר!
כשאתה צועק לא שומעים אותך
אשה יקרה - דעי את חובותיך!...
חלון ההזדמנויות של השנה הראשונה
האישה ה"מקורית"- עושה רצון בעלה
סוד הכרבולת - סוד כמוס
רודף שלום...!
טיפוח החן
הכל לפי הענין
הודה ולא בוש שכמה תורה יכל ללמוד בקדושה ובטהרה
ראיה בפגישות
אופן ההיתר לברר
מידע בעייתי על המשודכים
ענוה
תיקון לאחר החתימות
בחירת שידוך - תפילה
בדיקת שמות החתן והכלה
בן תורה
יציאה לחוץ לארץ
דעת תורה
יראת השמים של המשודך
בירורים מוקדמים
בירור על המשודך
בירור על המשודכת
שני אחים לשתי אחיות
התנגדות ההורים לגיורת
בת אחיו או בת אחותו
בת כהן לישראל
בת ישראל לכהן
בת ישראל לעם הארץ
גם היהלום קטן הוא
גיל נישואי הבת
תבנית מוגדרת
בן/בת הנידה
התערבות ההורים
סיום הש"ס / לישא אשה ?
לעזוב את הוריו
גדול עוונו מנשוא
הנהגת הפגישות
לשון הרע ורכילות
התנגדות הורים בנישואין
בשמים לכלה
הצעת שידוך עם פגם חיצוני
הוצאות מיותרות
כספי מעשר
הלכות טהרה
מספר הפגישות
אל תלחץ
לא נראה לו
בת עם הארץ
פגישה במקומות אסורים
פגישה אחרונה
מקום הפגישות
"הצעת נישואין"
בושם בזמן פגישה
בין האירוסין לחתונה
משך זמן הפגישות
חלופת מכתבים
פגישה מוקדמת
בררנות יתר
אח צעיר לפני אח גדול
לא לבייש בת ישראל
חתימת השטר
חשיבות העזרה לזוג
ביקורים
בירור על בחור שלא הסתדר עימו
מעלית
מסירה מיד ליד
בין האירוסין לחתונה
הליכות והנהגות
"דברים היוצאים מלב טהור..."
קודם יראת שמים
שבוע קודם החופה
חובות וזכויות הבעל
כלה גרושה
הפרדת תמונות
וידיאו
תזמורת
מיקום התזמורת
חֵ נָ ה
יום החופה - מחילת עוונות
שם ומשפחה
תמונות משפחתיות
החתימות - שם ברור
אין להקל
יחוס
חתימת החתן
מילויים שונים - כלה בעולה
הפרדה
שינויים בנוסח
איסור נגיעה במשודכ/ת
שידוכין מיוחדים שמות שווים
שבירת צלחת
תיקון בתאריך מוקדם
חלוקת סיגריות
צילומים בקדושה
בעל תשובה
לא זכו
תיקונים בכתובה - פרטים רבים
אופן המחיקה
קיום לתיקון
כיצד יכול להינצל מהרהור עבירה?
תפילין רבנו תם
חגיגת השידוכים [וורט]
אומנות הקבלה
הזמנת קרוב שנפטר
עשרת ימי תשובה
מתנות
תאריכים מסויימים
הזמנה לחתונה - כתב אשורי
פסוקים ומאמרים
לבוש צנוע
רק אין יראת שמים
הזמנת תלמיד חכם
תאריך לועזי
צלם וצלמת מלצר ומלצרית
חודש אלול
בושה ובזיון מצד ההורים
צביעת השיער
שם המשפחה - כלה גרושה
גר צדק
הזמנת רחוקים מתורה
נוסח הקיום
גר וגיורת
מחזיר גרושתו
חודש מנחם אב
החופה - הפרדה בחופה
ביאור נוסח הכתובה
סידור חופה וקידושין אוירה נעימה
חול המועד
זריזות במועד הנישואין
ערב שבת
מוצאי שבת
תעניות
חתונה בימי העומר
השתתפות בחתונה שלא לפי מנהגו
חתונה בבין המצרים

מעשה רב
סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
03/07/2023
104

ערך חיי הנישואין



אחד הדברים החשובים שצריכים החתן והכלה לחזק בתודעתם בבואם לחיי הנישואין,
הוא הבנת ערך חיי הנישואין.

התפיסה ההמונית היא, שהנישואין הם סוג של "עסק" או "חוזה שותפות" מסויים,
אשר כל עוד שהוא ריווחי ומשתלם, כדאי להמשיך בו, אך ברגע שיש פחות ריווחיות,
עדיף לפרק אותו.

וכיום, שהתרגלנו לאינסטנט, לחד פעמי ול"זבנג וגמרנו",
אנשים ונשים מאבדים את הנכונות להשקיע ולהתאמץ למען ה"עסק" הזה.

ממהרים לראות בו עסק בלתי ריווחי, ולפרקו.

כך אנו רואים לצערנו, שאחוז הגירושין הולך וגדל, ומגיע לממדים מבהילים ממש.

קלות הפירוק הינה עצמה גורם מפריע לחיי נישואין תקינים,
כיוון שבמצב כזה בני הזוג אינם ממוקדים ובטוחים בחייהם המשותפים,
ותמיד מלֻווים בתחושה שיש אופציה אחרת.


אולם כשנתבונן בהשקפת התורה ניווכח לראות איזה ערך עליון יש לחיי נישואין,
וכמה הנישואין הם בעצם התקשרות מהותית שנקשרה מאת ה'.

וכשמקבלים את המבט האמיתי והנכון, כל ההתייחסות לחיי הנישואין היא כאל דבר קדוש ועליון,
אשר יש להתאמץ עליו עד מאוד.

כדי להבין את ערך חיי הנישואין, נסתכל על הצד הנגדי של העניין - התייחסות התורה לגירושין.

התורה אכן נותנת אופציה של גירושין.

קשר הנישואין הוא קשר כל כך נעלה, שאי אפשר שהוא יהיה מאולץ ובלתי ניתן לפירוק.

להבדיל בין הטמא ובין הטהור, הנוצרים הקתולים אוסרים את הגירושין.

אך קל לתאר לאן זה יכול להוביל, כשבני זוג חיים מתוך תחושה שאין להם ברירה,
ועליהם להישאר יחד רק משום שאין להם שום אפשרות להיפרד.

תורתנו תורת חיים, מאפשרת גירושין, אך נשים לב, שהתורה קוראת לגט "ספר כריתות".

התורה מתייחסת לגירושין כאל כריתה, גדיעת דבר ממקומו הטבעי, כמו כריתת אבר מן הגוף!

גם כריתת אבר מגוף האדם - הינה בגדר אפשרות.

אפשרות אשר לעיתים היא נחוצה, אבל תמיד תמיד כואבת.

תמיד מנסים את כל האפשרויות האחרות לפני שמגיעים אליה.

"אמר ר' אלעזר: כל המגרש אשתו ראשונה, אפילו מזבח מוריד עליו דמעות!"
(גיטין ד)

וחז"ל מביאים כאן את הפסוק מן הנביא (מלאכי ב יד): 
"ואמרתם על מה? על כי ה' העיד בינך ובין אשת נעוריך אשר אתה בגדתה בה, 
והיא חברתך ואשת בריתך".

נשים לב מה כתוב כאן!

הגירושין נחשבים למעין בגידה.

ומדוע?

"כי ה' העיד בינך ובין אשת נעוריך", הקב"ה הוא שיצר את החיבור הזה.

"והיא חברתך ואשת בריתך", האשה שהועיד לך ה' היא החלק המשלים שלך,
החלק השני של נשמתך, ברית אמיצה כרותה ביניכם, שהלוא נהייתם לישות אחת, בגוף ובנפש.

ָ וממשיך הנביא ואומר בפסוק הבא: "ְונשמרתם ברוחכם, ובאשת נעוריך אל יבגוד"!

"ששה קולם הולך מסוף העולם ועד סופו ואין קולם נשמע... ובשעה שהאשה מתגרשת מבעלה... ובשעה שהוולד יוצא ממעי אמו, ובשעה שהנשמה יוצאה מן הגוף. (פרקי דרבי אליעזר לד)

"ונשמרתם ברוחכם, ובאשת נעוריך אל יבגוד" (מלאכי ב טו) -
רבי יוחנן דצפרין: בישראל נתתי גירושין, ולא באומות העולם.

רבה אמר: גויים אין להם גירושין. (ירושלמי קדושין ב)

"ומבשרך לא תתעלם (ישעיה נח ז) - זו גרושתו (ירושלמי כתובות יא ה"ג).

המתבונן בדברי חז"ל הנ"ל,
העוסקים במהות מעשה הגירושין והשלכותיו על בני הזוג,
ניצבכולו מלא תמיהה ופליאה,
על מה הרעישו הנביאים וחכמינו ז"ל בדבריהם ואזהרותיהם על מעשה שלכאורה אינו חורג מגבולות השיגרה היום יומית,
ביחסים שבין בני אדם, והוא בבחינת מעשים שבכל יום, טבעו של עולם,
אשר בני זוג מאבדים את הזיקה והיחס ההדדי שביניהם,
ואינם מוצאים טעם בחיים משותפים ביניהם מסיבה זו או אחרת, ונפרדים?!

נדמה כי אילולא דברי חז"ל ונביאינו, איש לא היה מעלה על ליבו להקדיש מחשבה לכך.

...כאמור, בני זוג אשר זכו להנשא זה לזו, בזה הם בנו את מהותם ושורשם הנשמתי רוחני.

ועל ידי מעשה הגירושין הם מנתקים והורסים בנין אלוקי רוחני,
והם לא רק שחוטאים כלפי עצם מהותם ודמותם השורשית-רוחנית,
אלא הם פוגעים במעשה הבורא, אשר יצר אותם מתחילת בריאתם כיחידה אחת שלימה.

ברורים אם כן דברי חז"ל, שאפילו מזבח מוריד דמעות על מעשה כזה,
שהרי כל עיקר תפקידו של המזבח להטיל שלום בין ישראל לאביהם שבשמים... 
והנה האדם במו ידיו הורס את בנין עולמו,
שהוא הניגוד הגמור למעשה תכלית המזבח,
וכביכול המזבח בוכה על אותו אדם המפריע בעדו מלמלא את יעודו האלוקי...

מתייחס אליו הביטוי החריף של "בגידה",
היות והוא מנתק והורס בנין וקירבה שורשית מהותית.

והנביא ממשיך ואומר: "כי ה' העיד בינך ובין אשת נעוריך" - עדות אלוקית זו משמעותה,
שהקשר הזה שבין האיש לאשתו אינו קשר מקרי בחירי, אלא הוא מעשה אלוקים.

והרי היא: "חברתך ואשת בריתך",
פירוש: היא החלק החיבורי המתחבר אליך באופן טבעי,
על ידי כריתת הברית האלוקית הקושרת ביניכם.

ואיך יתכן להפר ברית אלוקים שהיא נצחית ובלתי בטלה עולמית?!

וכן: "מבשרך לא תתעלם", האשה, למרות הגירושין, נשארת בשרך, שהרי היא שורשך.

ואם כך, מובן מדוע מעשה גירושין הוא נורא וחמור עד כדי תיאור "שקולו הולך מסוף העולם ועד סופו", בדיוק כאותו קול הנשמע עם יציאת הנשמה מהגוף. אותה השלכה ואותו מעשה.

גם במעשה הגירושין אדם מנתק חלק של נשמה מחלקה השני.

בהתאם לכך ברור למה אמרו חז"ל (ירושלמי ריש קידושין):
"אין גירושין בגויים", לפי שכל ענין הנישואין אצלם בלתי משמעותי מבחינה רוחנית,
אלא מעשה של חול, לא שייך כל ענין קדושה וקידושין להם,
וממילא הקידושין והגירושין ביחס לגויים, הם לא יותר מאשר "חוזה התקשרות",
שברצותם מתקיים וברצותם מופר.

ידוע שאצל המוסלמים, רק באמירת המילה "מגורשת" שלוש פעמים על ידי הבעל, האשה מגורשת.

כל ההתקשרות ביניהם היא רק ענין פורמלי של רישום או הצהרה בפני פקיד כלשהוא.

לא כן אצל עם ישראל, כאמור. (בנין עדי עד)

הבנו אם כן שהנישואין בעם ישראל אינם מעשה חול, אלא הם נקראים בלשון הקודש "קידושין",
ישנו כאן מעשה קדוש ועליון של התקשרות נשמות יחדיו לנשמה אחת, יצירת מציאות רוחנית קדושה.

לא לחינם אנו מוצאים בתורה ובחז"ל נתינת חשיבות עליונה לשלום בית,
כדוגמת מה שכתוב בענין אשה סוטה:
"שם הגדול שנכתב בקדושה, אמר הקדוש ברוך הוא ימחה על המים,
בשביל להטיל שלום בין איש לאשתו" (ויקרא רבה צו ט),

כלומר הקב"ה "מוותר" ו"מוכן" שימחק שמו ["השם המפורש" שאיסור חמור למוחקו],
כדי להשכין שלום בין איש לאשתו.

אשר על כן:
- על בני הזוג להציב לנגדם את הפסוק: "היא חברתך ואשת בריתך"!

החיבור ביניהם איננו מקרי, איננו תוצאה של בחירה. 

נכון שעשו השתדלות למצוא את בן הזוג המתאים, אבל בסופו של דבר,
הקב"ה הוא זה שנתן בלבבם להינשא זו לזה.

ידיעה והבנה זו נותנת הרבה עוצמה והתמקדות במטרה.

דומה הדבר לאמא, שיתכן שיש לה ילד קצת קשה.

אבל כיון שהיא יודעת שאין אפשרות להחליף ילדים,
לא הולכים ובוחרים ילדים בשוק, אז היא מתמקדת בו ורואה איך להסתדר עמו,
ובעזרת ה' תמצא את הדרך.

כך אם בעל או אשה יחשבו ללא הרף שאולי יש להם טעות בבחירה,
הדבר יפזר את דעתם ולא יתן להם להתמקד בבניית ביתם,
לעומת זאת כאשר ידעו כי זהו זיווגם משמים,
"בעזרת ה' אלמד להכיר את מעלותיו ולהסתדר עם חסרונותיו",
הסתכלות זו ממקדת את כוחותיהם ומעצימה אותם.

הנישואין ובנין הבית השלם הם רצף של נסיונות, קשיים, עליות וירידות.

עומס החיים גדול, וצריך הרבה כוחות נפש להתמודדות.

ידוע שכשהאדם נלחץ אל הקיר הוא מגלה כוחות עצומים,
אך כשיש לו אפשרות קרובה וזמינה ונוחה להמלט,
זה עצמו מרפה את ידו ומחליש את כוחותיו. (חסד לאברהם - הבית היהודי סב)

כאשר בני זוג באים לקבלת יעוץ או הכוונה בענייני נישואין,
הנושא הראשון היסודי והבסיסי שמשתדלים להדריך אותם לקראתו הוא נושא האמונה התמימה
כי הקב"ה הוא אשר זיווג ביניהם,
ולכן עליהם לקבל את מעשיו באהבה ושמחה,
גם אם הדבר קשה עליהם או שאינו מוצא חן בעיניהם.

כל עוד שבני הזוג אינם מפנימים מסר זה בבירור,
לא אוכל לשוחח עמם, מכיון שלא אוכל לסייע להם כביכול להלחם חלילה מול הנהגת ה'.

רק כאשר הם מודעים וחיים באמונה זו ומקבלים באהבה את רצון ה', 
וכל הנידון הוא כיצד להתמודד עם הנסיון, רק אז אוכל לעזור להם.
(הרב עזריאל טאובר)

- נקודה חשובה נוספת: הגל הזה יעבור!

עלינו להבין שכמעט כל זוג יכול להגיע למצבי משבר,
למצב שאחד מהם או שניהם יחד חושבים בלבם: היתה זו טעות.

אנחנו לא מתאימים, וכדומה.

ואולם עלינו ללמוד מרבי עקיבא: כאשר נקלעה ספינתו למערבולת סוערת,
טבעו אנשי האוניה, והוא ניצל.

שאלוהו כיצד ניצל וסיפר שהזדמן לו קרש מן הספינה ואחז בו,
"וכל גל וגל שבא עלי, נענעתי לו ראשי" (מסכת יבמות קכא ע"א),
כלומר הוא כופף את ראשו בפני הגל, עד שעבר והלך לו.

אפשר לומר גם על חיי הנישואין שיש בהם לעיתים גלים גדולים ומאיימים,
אבל אם אדם מוריד קצת את ראשו ומחכה שהגל יעבור,
הוא יגלה על פי רוב שנכונו לו לאחר הגלים הללו,
ימים יפים מאוד של הפלגה רגועה ונעימה.

גם כשהגיעו בני זוג לידי מצבים הנראים כמצבי משבר,
יתכן ואפשרי וצפוי שיוכלו לאחריהם להמשיך את חייהם לאחר מכן בשמחה ובשלוה,
ואפילו להגיע להרמוניה ואהבה אמיתית.

ובייחוד הדבר מצוי בקרב זוגות צעירים [בכמה שנים ראשונות, ובייחוד בשנה ראשונה]

שהתנודות החזקות לכאן ולכאן יכולות להיות חדות במיוחד, הגלים הם סוערים,
והחכמה היא לא להיבהל ולא להיאבק בגלים, אלא להוריד מעט את הראש,
לקבל את הדברים כמות שהם,
ובעזרת ה' להמשיך ולצלוח את המשברים ולהגיע לחיי נישואין מלאים אושר ושמחה ואהבה,
וכדברי הפסוק (איוב ח ז): "והיה ראשיתך מצער, ואחריתך ישנה מאוד".


- ישנם זוגות אשר על נקלה שולפים ביניהם משפטים כמו:
"טוב, אז נתראה ברבנות",
"עוד אפשר להתחרט" וכדומה,
ובכך מאפשרים לנושא הגירושין להעיב על חייהם המשותפים.

 יש לדעת, כי גם אם לא מתכוונים ברצינות, הדברים פועלים לרעה.

כביכול נותנים לנושא הזה להיכנס אל הבית בתור אופציה, וזה חבל מאוד.

בני זוג שרוצים לשמור ביניהם על קשר אמיץ ואיתן,
על "כריתת ברית" נאמנה, לא יעלו על דל שפתותיהם ממילים או רמזים כאלו,
ואף ימעטו בדיבורים ובדיונים על מקרים שקרו לאחרים,
ואדרבה יחזקו את התחושה של "יחד עד 120" בשמחה ובטוב לבב.



מתוך החוברת בהלכה ובאגדה עמודים 48-52


הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=