ישיבה מעורבת
אין די להזהר רק מריקודים מעורבים,אלא יש להזהר גם שלא ישבו הגברים והנשים יחד בשום פנים ואופן,
ובחתונה שישבו כן בתערובת אנשים ונשים,
אין להזכיר בזימון "שהשמחה במעונו",
כי אין שמחה במעונו של הקב"ה במצב כזה,
ומכל שכן אם הנשים אינן לבושות בצניעות.
כתב בספר חסידים (סימן שצג),
כל המברך בזימון "שהשמחה במעונו",
צריך לחקור אם קיימו "וגילו ברעדה",
אם רעדה במקום גילה.
אבל אם לוקח אשה שאינה הגונה,
או שהיא לוקחת איש שאינו הגון,
או שניהם אינם הגונים, או אין תרבות שם,
וניבול פה ביניהם או נשים יושבות בין האנשים שהרהורים שם,
לא יתכן לברך "שהשמחה במעונו".
ועל אלה ועל כיוצא בהם נאמר (ירמיה טו יז): "לֹא יָשבְתי בְסוֹד מְשחֲקִים וָאֶעְלֹז",
שכל מצוה הבאה עבירה על ידה, מוטב שלא יעשה המצוה,
כמו מצוה לשמח החתן, ואם יש פריצים ויודע שבלא פריצות לא יהיה,
או אינו יכול להיות בלא הרהור,
או אינו יכול להיות מלראות בנשים, אל יהיה שם. ע"כ.
ומה שיש חלקו על זה,
הוא דוקא כשישבו בחדר אחד ללא הפרדה,
אבל כשיושבים יחד בתערובת,
בודאי שלא אומרים 'שהשמחה במעונו',
כי אין שמחה במעונו של הקב"ה.
וראה בזה עוד להלן (עמ' 267).
