ז. נוסח השבועה

 
נוסח השבועה בכתובות הקדמונים, 
היה חמור מהנוסח שאנו נוהגים בו היום. 

ומעט מהם היו באופן חריף ממש, ובשבועה בהשם יתברך. 

אבל נוסח השבועה היום אינו חמור כל כך, 
כי רצו להוריד מהשבועה את הצד החמור שיכול להיות בה. 

גם כדי שלא תהיה הכתובה כעיר מבצר, 
שאי אפשר להמלט ממנה בשום אופן, 
ולכן היא מנוסחת באופן שבמקום הצורך יוכל הבעל להתירה, 
לפי ראות עיני הדיינים. 

ומה שכתוב בכתובה "על דעת המקום ברוך הוא", 
אין זו שבועה בהשם ולא בכינוי.
 
וכותבים כן רק כדי להרתיע יותר את האדם מלעבור על השבועה.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 307