שבעה אכלו פת
לכתחילה צריך שלפחות שבעה אנשים יאכלו פת,והשלושה די שיאכלו עוגות או מגדנות ופירות.
אולם מן הדין, אף אם לא אכלו השלושה כלל, מצטרפים.
שאין זה דומה לזימון שלא מצטרפים שלושה אלא אם כן אכלו כזית משהו,
כיון ששם צריכים לומר 'נברך שאכלנו',
ואם לא אכלו הרי זה שקר, אבל בברכת חתנים העיקר שיהיו עשרה.
[יש מקילים שאם החתן ועוד שנים אכלו פת,
אף ששבעה אנשים והפנים חדשות בכללם, לא אכלו אלא מגדנות,
מברכים שבע ברכות.
אבל הנכון שלכתחילה לא יברכו, כי כלל גדול בידינו 'ספק ברכות להקל']
(שו"ת יביע אומר חלק ג אבן העזר סימן יא אות ו, ז)
מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 266
