מאמרים שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המאמרים בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים

כיצד מונעים בעיות שלום בית?
צילומים
המקום
גרפיקה
כתב לא מחיק
ראשי תיבות
מילוי הכתובה
התאריך בכתובה
מטרת התאריך
חופה לפני השקיעה
תאריך מוקדם
מקוה ביום החופה
חופה בבין השמשות
על ה' יזעף ליבו
השמות בכתובה - תארים
שמות בכתובה -"בחור" לנישואין שניים
שמות בכתובה - ברכות לאחר השמות
ז"ל בכתובה
הדקדוק בשמות - בכתובה
שמות שיש בהם שם ה'
שורה אחת בכתובה
"שלי ושלכם - שלה הוא"!
לא עשו קנין
די באמירה
ניצול הזמן
"עצם מעצמי"
בני ספרד
וידוי ביום החופה
הוספת שם - בכתובה
תפילה -ההשתדלות בשידוכים
הרשמה לשידוכים לחרדים
יום הנישואין - יום מחילת עוונות
"על ידי זה, יושפע שפע רב"
מעלת שבעת ימי המשתה - חתן דומה למלך
שנה ראשונה - יסודות הבנין
חיים ב"ארמון-יה"
בעל יקר - דע את חובותיך!... - "לשאת" אשה
ערך חיי הנישואין
הגעה לאולם
כיצד שדכן מצליח בשידוכים?
כיצד יקיים הבעל מצות "ושימח את אשתו"?
ענין השדוכים מתוך אנשי קודש
השדכנים הוותיקים חושפים
שידוכים תהליך פרימיטיבי?
לזכות להיות השליח
הסוד לעיכוב הזיווג
מה הכרחי לבחון בחיפוש שידוך
ליקוטי מוהר"ן פט - דעת המשדך
טעם שבירת כלי חרס בשידוך
דע את זכויותיך / חובותיך?
נישואין ללא טהרה - כנישואי אח עם אחותו
בנחת ומתינות
חול המועד
ימי העומר
"ותשוָעה בְּרֹב יוֹעֵץ"
מצוה גדולה
מקום הקיום
שבת קודש
דמי שדכנות בחסד
החוט המשולש - תשלום השדכנות
זמן התשלום
ללמוד ולהבין
שידוך לזוג שאינם שומרים
סימן טוב
האירוסין במקורות
האירוסין כיום
בין המצרים
הוחלפו הכתובות
דעה משובשת?!
העיקר שתהיה ברכה
כתיבת התנאים
קנין
הגינות ויושר בקנין
הבעל צריך להדגיש את יופי אשתו בעיניו
שידוכים לחרדים
דברי הגאון רבי שריה דבליצקי שליט''א
צדקה לעניים
משפט הכתובה
מהות הכתובה וטעמיה
רגיעות ובטחון לאשה
אחריות החתן
אין אישות בלי כתובה
כתיבה מוקדמת של הכתובה
קבלת רשות
תקנה טובה
זמן מילוי הכתובה
ערב שבת
עצה טובה לבני הזוג
קבלת ברכה
היופי מושג רוחני
איש ואישה שזכו
הנהגות חשובות לבית היהודי
ענין השידוכין
שינויים בשם- כתובה
כתובה לכתחילה
מהתורה או מדברי חכמים
סוגריים
תיבה תלויה
מילוי חלל - טיוט
איך מוצאים את האישה הנכונה
טעות בשם
תענית לבני אשכנז
שם עריסה שהוחלף וקוראים בו מעט
שני שמות עריסה
שני שמות יהודי וגויי
סכום הכתובה
אהבה דווקא לאחר הנישואין
מי מנהיג הבית? ומיהו המנהיג האמיתי?
משדכים לו לאדם על פי מעשיו...
שידוכים שקריים
חלק בשם זה וחלק בשם זה
שם עריסה שהשתקע - כתובה
משפחת 'בן יצחק', 'בן משה'
כל המוסיף גורע- כתובה
התנגדות לכתיבת שם האב
שם נוסף לאבא
במה יש להתמקד בבחירת שידוך?
איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם
עזר כנגדו
המצוה הראשונה
פריה ורביה מצוה גדולה
חשיבות הבת
כל המרבה הרי זה משובח
מי חייב?
שני שמות בשני מקומות
כיצד יתן הבעל כוח לאשתו להמשיך במעשיה הטובים?
הוא לא בן אדם
ערך 200 זוז
מיצחק ורבקה עד עידן המחשבים
שלבי השידוכים בחברה החרדית
היכן ניתן להיפגש בשידוכים?
'דחזו ליכי'
נוסח החתן
מהי הכרת הטוב בין איש לאשתו?
הכתובה בארמית
נשיאת חן
שם עריסה שמואס בו -כתובה
ה"תשלום" של הבעל לאשתו
מנהיגות
הכניסה לזרים אסורה
כוח הדיבור בין בני הזוג
האוהב את אשתו כגופו
"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו"
עבודות הבית, תפקיד הבעל / האשה?
הזדהות ותמיכה - "עימו אנוכי בצרה"
במה קונה איש את אישתו?
שידוכים בידי שמים!
החלפת שם -כתובה
שם חיבה -בכתובה
אב מאמץ
בענייני רוחניות אין לסמוך על אחרים
תדמית
הבטחת הקב"ה לאשה
האשה היא הבית!
"קשה לזווגם כקריעת ים סוף"
במי תלויה פרנסת הבית?
חופה בבית כנסת
להיות כל איש שורר ביתו - האיש הוא המנהיג בבית
הממלכה בפרטית של המלך והמלכה
כמה משפיע כוח התפילה על השידוך
איך מוצאים את האשה הנכונה
"לא טוב היות האדם לבדו"
הבקשה של האדמו"ר לסייע בשידוכים!
מסר לרעיה יקרה!
הדבר העיקרי שצריך לבדוק בשידוכים על האשה
זכות השדכן וסגולת המצווה לשדך
היום המסוגל לשידוכים
הדרך הקצרה לשידוך
תפילה
כמה צריך להתאמץ למצוא את השידוך?
דפוסי הנישואין בחברה החרדים
יותר מיום כיפור
קבלה לעתיד
"מוֹצָא שפתיך תִּשְׁמֹר וְעָשיתָ"
שדכן צריך לומר רק את האמת
האשה - חומה לבעלה
בין אדם לחברו מתכפר?
חרם על הבחורים
עצות והנהגות טובות לאשה
מי יכול לומר שהוא מוגן מהרהורי עבירה?!
אל תחטאו בילד
ובחרת בחיים
ומי התיר להכשילם?
"בני, שמעו לי, שאין אדם שומע לי ומפסיד"
ומה אעשה לציוויו של ראש הישיבה?
אין כל חיוב לשמוע לראש הישיבה בענייני הלכה
טבעי שזו את
"לא תראה את פני עוד עד שתישא אשה"
במה תלויה שמחת הבית?
שם משפחה בכתובה
זהירות מאונאה! כיצד יזהר הבעל מהונאה כלפי אשתו?
מסר לבעל היקר!
כשאתה צועק לא שומעים אותך
אשה יקרה - דעי את חובותיך!...
חלון ההזדמנויות של השנה הראשונה
האישה ה"מקורית"- עושה רצון בעלה
סוד הכרבולת - סוד כמוס
רודף שלום...!
טיפוח החן
הכל לפי הענין
הודה ולא בוש שכמה תורה יכל ללמוד בקדושה ובטהרה
ראיה בפגישות
אופן ההיתר לברר
מידע בעייתי על המשודכים
ענוה
תיקון לאחר החתימות
בחירת שידוך - תפילה
בדיקת שמות החתן והכלה
בן תורה
יציאה לחוץ לארץ
דעת תורה
יראת השמים של המשודך
בירורים מוקדמים
בירור על המשודך
בירור על המשודכת
שני אחים לשתי אחיות
התנגדות ההורים לגיורת
בת אחיו או בת אחותו
בת כהן לישראל
בת ישראל לכהן
בת ישראל לעם הארץ
גם היהלום קטן הוא
גיל נישואי הבת
תבנית מוגדרת
בן/בת הנידה
התערבות ההורים
סיום הש"ס / לישא אשה ?
לעזוב את הוריו
גדול עוונו מנשוא
הנהגת הפגישות
לשון הרע ורכילות
התנגדות הורים בנישואין
בשמים לכלה
הצעת שידוך עם פגם חיצוני
הוצאות מיותרות
כספי מעשר
הלכות טהרה
מספר הפגישות
אל תלחץ
לא נראה לו
בת עם הארץ
פגישה במקומות אסורים
פגישה אחרונה
מקום הפגישות
"הצעת נישואין"
בושם בזמן פגישה
בין האירוסין לחתונה
משך זמן הפגישות
חלופת מכתבים
פגישה מוקדמת
בררנות יתר
אח צעיר לפני אח גדול
לא לבייש בת ישראל
חתימת השטר
חשיבות העזרה לזוג
ביקורים
בירור על בחור שלא הסתדר עימו
מעלית
מסירה מיד ליד
בין האירוסין לחתונה
הליכות והנהגות
"דברים היוצאים מלב טהור..."
קודם יראת שמים
שבוע קודם החופה
חובות וזכויות הבעל
כלה גרושה
הפרדת תמונות
וידיאו
תזמורת
מיקום התזמורת
חֵ נָ ה
יום החופה - מחילת עוונות
שם ומשפחה
תמונות משפחתיות
החתימות - שם ברור
אין להקל
יחוס
חתימת החתן
מילויים שונים - כלה בעולה
הפרדה
שינויים בנוסח
איסור נגיעה במשודכ/ת
שידוכין מיוחדים שמות שווים
שבירת צלחת
תיקון בתאריך מוקדם
חלוקת סיגריות
צילומים בקדושה
בעל תשובה
לא זכו
תיקונים בכתובה - פרטים רבים
אופן המחיקה
קיום לתיקון
כיצד יכול להינצל מהרהור עבירה?
תפילין רבנו תם
חגיגת השידוכים [וורט]
אומנות הקבלה
הזמנת קרוב שנפטר
עשרת ימי תשובה
מתנות
תאריכים מסויימים
הזמנה לחתונה - כתב אשורי
פסוקים ומאמרים
לבוש צנוע
רק אין יראת שמים
הזמנת תלמיד חכם
תאריך לועזי
צלם וצלמת מלצר ומלצרית
חודש אלול
בושה ובזיון מצד ההורים
צביעת השיער
שם המשפחה - כלה גרושה
גר צדק
הזמנת רחוקים מתורה
נוסח הקיום
גר וגיורת
מחזיר גרושתו
חודש מנחם אב
החופה - הפרדה בחופה
ביאור נוסח הכתובה
סידור חופה וקידושין אוירה נעימה
חול המועד
זריזות במועד הנישואין
ערב שבת
מוצאי שבת
תעניות
חתונה בימי העומר
השתתפות בחתונה שלא לפי מנהגו
חתונה בבין המצרים

מעשה רב
סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
06/07/2023
156

"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו"


"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו". 

על הבעל לכבד את אשתו יותר ממה שהוא מכבד את עצמו! 

באיזה כבוד מדובר?

אין מדובר בגינוני כבוד חיצוניים,
כגון: שתכנס בפתח ראשונה ושתלך לפניו
[כמו שנהוג לחשוב בטעות]. 

אדרבה, בגמרא (ברכות סא ע"א) מבואר, שאין צריך לכבדה בזה, 
אלא הבעל הולך ראשון ולא אחריה.

אלא הכבוד יותר מגופו הוא בסיפוק צרכיה,
שעליו לתת לה יותר ממה שנותן לעצמו,
כגון: פרנסה טובה, אוכל משובח, כרית טובה, בגדים טובים.

אם יש לפניו שתי מנות של אוכל, יתן לאשתו את המשובחת יותר. 

אם יש בבית שתי שמיכות, יתן לאשתו את הטובה והנעימה יותר.

אם יש לו אפשרות לקנות בגד או לעצמו או לאשתו - אשתו קודמת.

ועיין בבראשית (יב ח) לגבי אברהם אבינו - 
"ויט אהלה", פירש רש''י בשם המדרש, שבתחילה נטע את אוהל אשתו ואחר כך את שלו.

הרמב''ם (הלכות אישות פרק טו הלכה יט) מבאר:
מכבד את אשתו יותר מגופו, שאם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי ממונו.

כלומר עליו להיות נדיב כלפיה בממונו,
ולספק לה את צרכיה ברווחה, בהתאם ליכולת הכספית שלו.

וכן אמרו בגמרא (חולין פד ע"ב) על הפסוק "טוב איש חונן ומלוה יכלכל דבריו במשפט",
לעולם יאכל אדם וישתה - פחות ממה שיש לו; 
וילבש ויתכסה - במה שיש לו; 
ויכבד אשתו ובניו - יותר ממה שיש לו. 

שהם תלויים בו, והוא תלוי במי שאמר והיה העולם.

מדוע עליו "לכבדה יותר מגופו"?

 אם עליו לאהוב אותה כמוהו, מדוע אין די בכך שאף יכבד אותה כמוהו? 

מדוע צריך יותר מאשר את עצמו?

אומר רש"י: "יותר מגופו - דזילותא דאיתתא קשה מדגברא".

בזיונה של אשה קשה יותר מבזיון הגבר.

כלומר בכל מה שקשור לסיפוק צרכיה בכבוד 
[ביגוד, תכשיטים, רווחה כלכלית] - האשה רגישה וזקוקה לכך יותר מן הגבר.

לכן מפני שאוהבה כגופו, עליו לכבדה יותר מגופו, בהתאם לצרכיה המוגברים.

אם אינו מכבדה כראוי בדברים אלו, 
היא מרגישה בכך זלזול ופגיעה, 
כאילו הוא מתייחס אליה כאל משרתת,
 שמעשיה כלפיו מובנים מאליו בלי הכרת הטוב כראוי,
עד שאינו חש די הצורך לכבודה ולרווחתה.

לעומת זאת כאשר הוא חש לכבודה, 
ודואג לרווחתה כראוי, אף יותר מאשר לעצמו, 
היא חשה בזה את הערכתו והוקרתו אליה.

רואים זאת במילות הכתובה, 
בהתחייבות שנוטל הבעל כלפי אשתו: "אנא... אפלח ואוקיר ואפרנס" 

[אני אעבוד ואכבד ואפרנס] -
 המילה "אוקיר" [אכבד] נכנסת כאן בין העבודה לפרנסה, 
ולכאורה היא קוטעת את הרצף הנכון, והיה צריך לומר "אעבוד ואפרנס".

מדוע נכנסת המילה "אוקיר" באמצע?

לומדים אנו מכאן, 
שהפרנסה שמתחייב הבעל כלפי אשתו צריכה להיות מתוך תפיסה של "כבוד", 
מתוך שמעריכים ורוחשים כבוד, 
ולכן מפרנסים ברווח ובשמחה, ולא, להבדיל, כמו שמפרנסים עבד,
הגם שאולי מפרנסים אותו ברווח, 
אין זה מתוך תפיסה של כבוד אלא מתוך רחמים או כדי שיעבוד טוב יותר וכדומה.

מתוך שהאדם מכבד ומוקיר את אשתו, 
את תפקידה הגדול כלפיו ואת כל מה שהיא עוזרת לו וממלאת לו בחיים, 
הוא מרבה בטובתה ומספק לה בנדיבות ובעין טובה את צרכיה והנאותיה.

ואומרת הגמרא, שמי שאכן מכבד את אשתו בממון אשר חננו ה', יתעשר וירוויח מכך.

אמר רבי חלבו: לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, 
שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, 
שנאמר: 'ולאברם היטיב בעבורה', 
והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא, אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו". 

תרגום: וזהו שאמר רבא לבני מקומו: כבדו לנשותיכם כדי שתתעשרו. 
(בבא מציעא נט ע"א)


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמודים 61-62


הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=