חופת נידה - דחיית חתונה

לכתחילה, ישימו לב לקבוע את החתונה בימים שהכלה אמורה להיות טהורה.
[וכיום נוהגות הכלות בכל מקרה לקחת גלולות למניעת וסת לפני החתונה.]

ואולם, אם משום מה לא הספיקה הכלה להיטהר קודם יום חופתה
[וכגון שקיבלה פתאום וסת סמוך לחתונה, או שראתה דם באחד מימי השבעה נקיים],
לא ידחו בגלל זה את החתונה, רק שיזהרו בכמה דינים וכדלהלן.
(שו"ת יבי"א ח"ה אבן העזר סימן י אות א, ח)

כתב הרמב"ם, המקדש את הנידה,
הרי זו מקודשת קידושין גמורים, ואין ראוי לעשות כן.

ובאר המגיד משנה, שכיון שאינה ראויה לביאה ואף לא לחופה,
[כי חופה היא יחוד, והם אסורים ביחוד], לכן אין ראוי לקדשה.

וכן פסק מרן בשלחן ערוך (סימן מד ס"ו),
שאין ראוי לקדשה.

וחזר שוב בלשון זו (סימן סא ס"ב):
"כשר הדבר שלא תנשא עד שתטהר".

וכתבו הדרישה והט"ז, ומה שאין אנו נזהרים שלא לקדש הנידה,
משום שאנו מקדשים היום בשעת החופה,
וכבר הוכנו כל צרכי הנישואין וענייני הסעודה,
ואי אפשר לדחותם מפני ההפסד.

וכל שכן למציאות של היום שכבר שכרו אולם וכו',
וההפסד בל ישוער.
וכמבואר באחרונים רבים.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמודים 226-227