חתימת השטר

יש אומרים שאם חתמו על שטר תנאי השידוכים שנכתב כהלכה,
נעשה תוקף לחתימה כמו שעשו קנין.

ואולם, הנכון בכל אופן לעשות קנין סודר, כדי שההתחייבות תקבל תוקף לכל הדעות.

(עיין שלחן ערוך חושן משפט סימן רא ס"ב. שו"ת יביע אומר חלק ט אבן העזר סימן כז אות יא.
עמק המשפט ח"א עמודים קלב וקנא) 

כתב הרמב"ם (הלכות מכירה פ"ה הלכה יא-יג):
יש דברים הרבה שאינם צריכים קנין, ואין לקנין בהם טעם.

אבל נהגו ברוב המקומות להקנות למקצת דברים, אף על פי שאינו צריך.

וקנין זה שנהגו להקנות באלו הדברים, אינו מועיל כלום,
אלא להודיע שאינו אומר דברים אלו כמשחק ומהתל, אלא שגמר בלבו ואחר כך אמר,
לפיכך אם אמר בלב שלם 'אני אמרתי וגמרתי לעשות דבר זה', אין צריך דבר אחר כלל. ע"כ


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 131