זריזות במועד הנישואין

יש להזדרז לקבוע את מועד החתונה לזמן הקרוב ביותר שאפשר ולא להשהותו לזמן ממושך,
כי פעמים רבות מחמת השהות הרבה נכשלים בהסתכלות או בנגיעה אסורה חס ושלום.

וגם יכולים להיגרם חיכוכים בין הבחור לבחורה המעכירים את הקשר הטוב. (סו)

ופעם התבטא הגאון הרב שך זצ"ל, אם היה אפשר,
לא היה צריך להמתין בין האירוסין לחתונה יותר משלוש שעות.

הנסיון הוכיח שאם תקופת האירוסין נמשכת מדאי,
פעמים שעל ידי ריבוי הדיבורים נוצרים חילוקי דעות ומחלוקות,
והדבר מעיב על השמחה, ונגרם מכשול לחתן ולכלה.

והגאון רבי משה חברוני זצ"ל, ראש ישיבת "חברון", רגיל היה לומר,
כי עברו תחת ידו אלפי בחורים, והדבר התברר אצלו,
כי בחור שנכשל בין האירוסין לחתונה במגע או ביחוד וכדומה,
אין השלום שורר בביתו, ופעמים אף מגיעים לידי גירושין,
או שחייהם יחד מוגדרים "בדיעבד".

וכן כתב בספר חוט שני (עמוד נז) בשם הגאון החזון איש,
שבחור שלא נזהר בזמן השידוכים, יהיו לו אחר הנישואין בעיות, והוסיף שזה בדוק ומנוסה.

וסיפר שם על חתן וכלה שלפני נישואיהם לא נהגו כהוגן בענייני צניעות,
ולאחר יותר מעשרים שנה נתבע בנם לדין על מעשי מרמה וזיופים של כספים,
ותלה הרב ששורש הסיבה, הוא ההתנהגות של אביו ואמו בחוסר צניעות קודם נישואיהם.

ומרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל היה עומד על כך שיש לזרז את מועד החתונה,
ולא יעברו יותר משלשה חודשים מיום התנאים.

והציע כמה פעמים, שלאחר שהצדדים הגיעו ביניהם להסכם על סך שהם יכולים לעזור לחתן ולכלה, יוסיפו עוד סך מסויים בתנאי שהחתונה תתקיים בתוך חודש עד חודשיים,
והחתן והכלה לא יפגשו הרבה.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 140