מאמרים שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המאמרים בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים

איך מוצאים את האשה הנכונה
כמה צריך להתאמץ למצוא את השידוך?
מנהיגות
להיות כל איש שורר ביתו - האיש הוא המנהיג בבית
מי מנהיג הבית? ומיהו המנהיג האמיתי?
'דחזו ליכי'
הכניסה לזרים אסורה
היום המסוגל לשידוכים
דפוסי הנישואין בחברה החרדים
עבודות הבית, תפקיד הבעל / האשה?
כיצד שדכן מצליח בשידוכים?
"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו"
שדכן צריך לומר רק את האמת
הבקשה של האדמו"ר לסייע בשידוכים!
בענייני רוחניות אין לסמוך על אחרים
בין אדם לחברו מתכפר?
זכות השדכן וסגולת המצווה לשדך
ליקוטי מוהר"ן פט - דעת המשדך
הדרך הקצרה לשידוך
המברך אוכל פת
ענין השדוכים מתוך אנשי קודש
מהי הכרת הטוב בין איש לאשתו?
הבטחת הקב"ה לאשה
האשה היא הבית!
אומנות הקבלה
במי תלויה פרנסת הבית?
"שלי ושלכם - שלה הוא"!
עצות והנהגות טובות לאשה
מסר לרעיה יקרה!
במה תלויה שמחת הבית?
הזדהות ותמיכה - "עימו אנוכי בצרה"
לא עשו קנין
כמה משפיע כוח התפילה על השידוך
במה קונה איש את אישתו?
נשיאת חן
הבעל צריך להדגיש את יופי אשתו בעיניו
ה"תשלום" של הבעל לאשתו
כיצד יתן הבעל כוח לאשתו להמשיך במעשיה הטובים?
כשאתה צועק לא שומעים אותך
כוח הדיבור בין בני הזוג
מסר לבעל היקר!
האוהב את אשתו כגופו
איך מוצאים את האישה הנכונה
תפילה -ההשתדלות בשידוכים
"עצם מעצמי"
גרפיקה
קבלת ברכה
דברי הגאון רבי שריה דבליצקי שליט''א
היופי מושג רוחני
איש ואישה שזכו
הנהגות חשובות לבית היהודי
מה הכרחי לבחון בחיפוש שידוך
כיצד מונעים בעיות שלום בית?
הסוד לעיכוב הזיווג
כתיבה מוקדמת של הכתובה
זמן מילוי הכתובה
כתב לא מחיק
ראשי תיבות
מילוי הכתובה
התאריך בכתובה
מטרת התאריך
חופה לפני השקיעה
ענין השידוכין
דע את זכויותיך / חובותיך?
יותר מיום כיפור
קבלה לעתיד
המקום
הדבר העיקרי שצריך לבדוק בשידוכים על האשה
כיצד יקיים הבעל מצות "ושימח את אשתו"?
יום הנישואין - יום מחילת עוונות
"על ידי זה, יושפע שפע רב"
מעלת שבעת ימי המשתה - חתן דומה למלך
תענית לבני אשכנז
חיים ב"ארמון-יה"
היכן ניתן להיפגש בשידוכים?
ערך חיי הנישואין
על ה' יזעף ליבו
בעל יקר - דע את חובותיך!... - "לשאת" אשה
טעם שבירת כלי חרס בשידוך
הרשמה לשידוכים לחרדים
השדכנים הוותיקים חושפים
שידוכים תהליך פרימיטיבי?
לזכות להיות השליח
שנה ראשונה - יסודות הבנין
ברכת חתנים
זהירות מאונאה! כיצד יזהר הבעל מהונאה כלפי אשתו?
שמירה לחתן וכלה
ארבע תעניות
תענית אסתר
" משוט בארץ ומתהלך בה" (איוב א ז)
מנהג חוץ לארץ
תפילה בציבור
כיסוי ראש
כיבוס. גיהוץ. תפירה.
תיקון חצות
גילוח ותספורת
החתן בוצע
התנאים לשבע ברכות
החתן קובע
חתן וכלה בשמחה אחרת
התנגדות לכתיבת שם האב
במה יש להתמקד בבחירת שידוך?
אהבה דווקא לאחר הנישואין
שידוכים בידי שמים!
עליית החתן לתורה
סעודת חתן וכלה בבית כנסת
בת ישראל לעם הארץ
כולכם חייבים בכבודי
השתתפות החתן והכלה
כזית פת לחתן ולכלה
החתן והכלה יצאו
הרם קולך
העיקר שהיא שומעת
ספרדי אצל חתן אשכנזי
לימוד תורה בעיון
אשכנזי אצל חתן ספרדי
חלק בשם זה וחלק בשם זה
מחיצה
הכל נשאר במשפחה
שבע ברכות בליל הסדר
שבע ברכות בסוכה
שבע ברכות בסעודה שאינה לכבודם
שלשה אנשים
שבע ברכות אחר אכילת עוגות
וידוי
שבעה אכלו פת
תדמית
שם משפחה בכתובה
שני שמות עריסה
הוספת שם - בכתובה
החלפת שם -כתובה
שם חיבה -בכתובה
כל המוסיף גורע- כתובה
שם עריסה שהשתקע - כתובה
שם עריסה שמואס בו -כתובה
משדכים לו לאדם על פי מעשיו...
שורה אחת בכתובה
הדקדוק בשמות - בכתובה
אשה יקרה - דעי את חובותיך!...
חלון ההזדמנויות של השנה הראשונה
האישה ה"מקורית"- עושה רצון בעלה
סוד הכרבולת - סוד כמוס
הממלכה בפרטית של המלך והמלכה
טיפוח החן
האשה - חומה לבעלה
מהות הכתובה וטעמיה
נוסח החתן
מיצחק ורבקה עד עידן המחשבים
טבעי שזו את
שני שמות בשני מקומות
חופה בבין השמשות
טעות בשם
שם עריסה שהוחלף וקוראים בו מעט
שם נוסף לאבא
אב מאמץ
הכתובה בארמית
שני שמות יהודי וגויי
ערך 200 זוז
שמות שיש בהם שם ה'
שלבי השידוכים בחברה החרדית
משפחת 'בן יצחק', 'בן משה'
שינויים בשם- כתובה
חול המועד
השמות בכתובה - תארים
שמות בכתובה -"בחור" לנישואין שניים
שמות בכתובה - ברכות לאחר השמות
ז"ל בכתובה
שידוכים שקריים
סכום הכתובה
חשיבות הבת
דמי שדכנות בחסד
מידע בעייתי על המשודכים
אופן ההיתר לברר
הצעת שידוך עם פגם חיצוני
בירור על בחור שלא הסתדר עימו
מסירה מיד ליד
יראת השמים של המשודך
איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם
פגישה מוקדמת
פריה ורביה מצוה גדולה
אין כל חיוב לשמוע לראש הישיבה בענייני הלכה
כל המרבה הרי זה משובח
מי חייב?
"לא טוב היות האדם לבדו"
הכל לפי הענין
הוא לא בן אדם
חרם על הבחורים
הודה ולא בוש שכמה תורה יכל ללמוד בקדושה ובטהרה
מי יכול לומר שהוא מוגן מהרהורי עבירה?!
הזמנת תלמיד חכם
כיצד יכול להינצל מהרהור עבירה?
תאריך מוקדם
זמן התשלום
שידוכים לחרדים
שידוך לזוג שאינם שומרים
נישואין ללא טהרה - כנישואי אח עם אחותו
האירוסין במקורות
האירוסין כיום
סימן טוב
ענוה
בן תורה
ומי התיר להכשילם?
גיל נישואי הבת
בחירת שידוך - תפילה
יציאה לחוץ לארץ
בירורים מוקדמים
בירור על המשודכת
בירור על המשודך
בררנות יתר
דעת תורה
שבת קודש
הנהגת הפגישות
בשמים לכלה
פגישה אחרונה
בן/בת הנידה
בדיקת שמות החתן והכלה
צביעת השיער
שידוכים מיוחדים שמות שווים
שני אחים לשתי אחיות
בת אחיו או בת אחותו
אל תחטאו בילד
בת ישראל לכהן
איסור נגיעה במשודכ/ת
בת עם הארץ
עזר כנגדו
אח צעיר לפני אח גדול
התנגדות הורים בנישואין
בושה ובזיון מצד ההורים
התנגדות ההורים לגיורת
התערבות ההורים
סיום הש"ס / לישא אשה ?
בת כהן לישראל
מקום הפגישות
תפילין רבנו תם
"בני, שמעו לי, שאין אדם שומע לי ומפסיד"
ומה אעשה לציוויו של ראש הישיבה?
תבנית מוגדרת
"לא תראה את פני עוד עד שתישא אשה"
מספר הפגישות
לשון הרע ורכילות
ראיה בפגישות
ביקורים
בושם בזמן פגישה
"דברים היוצאים מלב טהור..."
פגישה במקומות אסורים
משך זמן הפגישות
גדול עוונו מנשוא
לא נראה לו
לעזוב את הוריו
"הצעת נישואין"
בין האירוסין לחתונה
בין האירוסין לחתונה
ובחרת בחיים
גם היהלום קטן הוא
מקום הקיום
מתנות
הוחלפו הכתובות
גר צדק
בעל תשובה
לא זכו
מעלית
תיקונים בכתובה - פרטים רבים
חתימת השטר
חגיגת השידוכים [וורט]
נוסח הקיום
שבירת צלחת
תיקון לאחר החתימות
תיקון בתאריך מוקדם
סוגריים
תיבה תלויה
שינויים בנוסח
לא לבייש בת ישראל
רודף שלום...!
הלכות טהרה
קיום לתיקון
המצוה הראשונה
ריקוד במטפחת עם הכלה
בני ספרד
וידוי ביום החופה
ניצול הזמן
תפילה
מקוה ביום החופה
צילומים
הגעה לאולם
חלוקת סיגריות
משפט הכתובה
חשיבות העזרה לזוג
רגיעות ובטחון לאשה
אחריות החתן
אין אישות בלי כתובה
כתובה לכתחילה
קבלת רשות
בנחת ומתינות
צדקה לעניים
אופן המחיקה
עצה טובה לבני הזוג
חודש מנחם אב
מילוי חלל - טיוט
חודש אלול
חֵ נָ ה
חול המועד
תאריכים מסויימים
הזמנה לחתונה - כתב אשורי
פסוקים ומאמרים
תאריך לועזי
הליכות והנהגות
הזמנת רחוקים מתורה
חתונה בימי העומר
החוט המשולש - תשלום השדכנות
חלופת מכתבים
ערב שבת
שידוך הוא ע״י הנהגה למעלה מדרך הטבע
ימי העומר
בין המצרים
מצוה גדולה
מהתורה או מדברי חכמים
לבוש צנוע
קנין
תקנה טובה
הוצאות מיותרות
כספי מעשר
"מוֹצָא שפתיך תִּשְׁמֹר וְעָשיתָ"
קודם יראת שמים
די באמירה
"ותשוָעה בְּרֹב יוֹעֵץ"
דעה משובשת?!
חתונה בבין המצרים
כתיבת התנאים
השתתפות בחתונה שלא לפי מנהגו
הגינות ויושר בקנין
"קשה לזווגם כקריעת ים סוף"
אל תלחץ
עשרת ימי תשובה
זריזות במועד הנישואין
ערב שבת
מוצאי שבת
תעניות
שבוע קודם החופה
העיקר שתהיה ברכה
רק אין יראת שמים
מיקום התזמורת
טלית - הכלה קונה
ברכות הקידושין הזמנת העדים
מיקום הרב בחופה
מיקום הורי החתן והכלה בחופה
מיקום החתן והכלה בחופה
ליווי בנרות
אפר בראש החתן
שתיקה
הפרדה
הכלה
תזמורת
טבעת זהב או כסף
הפרדת תמונות
אשורר שירה
בגדי כבוד
אין להקל
צלם וצלמת מלצר ומלצרית
יום החופה - מחילת עוונות
טבעת
טבעת לחתן?!
שכח טבעת
הרי את מקודשת
הסרת הכפפה
קנין כספו
שווה פרוטה
הטבעת בידו
החזרת החפץ
וידיאו
ביאור שבע ברכות הנישואין
קריאה בניגון
תקיעת כף
קריאת התורף
ידיעת הסכום
קריאת הכתובה - הקריאה ברבים
פרישת הטלית
להתעטף בציצית
ברכת שהחיינו
טלית לבנה
טבעת הקידושין
בסימנא טבא
יין אמיתי
עטיפת הכוס
כוונה בברכת הגפן
טבעת לאיש
כולם עומדים
מסירת הכתובה לכלה
שמירת הכתובה אצל קרובי הכלה
צילום אחיזת הכתובה
ברכת חתנים בעשרה
זכוכית
מזיגת הכוס
שבירת כוס - זכר לחורבן
פעמיים באהבה
מעשה הקנין
ברכות מהכתב
טעות בסדר הברכות
טעימת הכוס
ראיית העדים
חלוקת הברכות
איסור יחוד
בני אשכנז
טלויזיא. אינטרנט.
שני העדים
סמוכים לעד לעולם
יכירו וידעו
הכתובה
חופה בבית כנסת
מעלת המשמח חתן וכלה
לא ברבים
בכל החתונות
טעימת הכוס
כוס היין
כוונה בברכות
מזל טוב
העדים - לא קרובי משפחה
מהתורה או מדברי חכמים
ביאור נוסח הכתובה
כיצד משמחים את החתן?
איסור הסתכלות בכלה
הגבהת הכלה
חדר יחוד - בני ספרד
תמונת הכלה
ריקודים מעורבים
חובות וזכויות הבעל
זהירות מונעת אסון
הקידושין - האשה נקנית
כבוד הבורא דוחה לכבוד ההורים
זריקת סוכריות?!
שבירת הכוס בבכיה
מנהג ישראל לכסות את פני הכלה
כסף
ברכות ברמקול
טעימת הכוס
באור ברכת האירוסין
יין לבן
יין אמיתי
ברכות בפני פריצות
מנין עשרה
אבן טובה
כיסוי פני הכלה
שם ומשפחה
הרהור תשובה
כולם עומדים
עדי יחוד
החופה - הפרדה בחופה
צילומים בקדושה
הכרת החתן והכלה
ניגון הברכות
ליווי החתן והכלה
יחוס
חתימת החתן
החתימות - שם ברור
מילויים שונים - כלה בעולה
סידור חופה וקידושין אוירה נעימה
גר וגיורת
מחזיר גרושתו
שם המשפחה - כלה גרושה
כלה גרושה
יראי שמים
תחת כיפת השמים
י. כתובה שכתוב בה שבועה ובפועל לא עשו שבועה
שתי כוסות
כבודה בת מלך פנימה
זמן ברכת המזון
כזית פת
שבע ברכות
הזמנת קרוב שנפטר
גדולי רבני אשכנז
טעם התקנה
ח. ביאור הנוסח
ז. נוסח השבועה
ו. השבועה על כל פרטי הכתובה
ה. השבועה בקהילות מרוקו
יחפש שידוך שיש לה מידת החסד
ג. תקנה קבועה בארץ ישראל מלפני 500 שנה
עשיית מלאכה
פסק זמן של התבוננות
יא. טענות המערערים על השבועה
הגאון רבנו בן ציון אבא שאול זצוק"ל
לא ידעו ולא יבינו
איסור שינוי מנהג
המערערים
מרוקו
חוץ לארץ
צירוף קטן לשלשה
תקנת השבועה, מקורותיה, טעמיה, ומנהגיה למשך הדורות
הטענה שהחתן עובר על השבועה מאחר שאינו מכבד
בת זוגו של אדם היא משורש נפשו
בת פלוני לפלוני, בירור הזיווג האמיתי
ד. השבועה בקהילות חוץ לארץ בעבר
חופת נידה - דחיית חתונה
שותפות בחנות
מי באמת יכול לרקוד לפני הכלה?!
'מצוה טאנץ' בזמנינו
'מצוה טאנץ' בזמנם
הפרדה מליאה
כיסוי פני הכלה
ללא אבנט
החתן עם הכלה יד ביד
יסודתו בהררי קודש
תנאי ההיתר- ב'מצוה טאנץ'
ריקוד לפני הכלה
איסור נגיעה
תמונות משפחתיות
לא אכל כזית
ימי שמחה. ימי ברכה.
ישיבה מעורבת
ממהר ללכת
הגאון הרב מאיר ברנדסדורפר
לימוד תורה בליל הנישואין
ללמוד ולהבין
"מנהג" אותיות "גהנם"
שבעת ימי משתה-תקנת משה רבנו
אחיזה בימין
החתן דומה למלך
שבעה מלאים
לא לדבר
ירידת הדורות
לא לשם יחוד
בקול רם
להדביק הרצון אצלה
בחור ובעולת עצמו
שבע ברכות עד השקיעה
כבוד הבריות
עורו ישנים משינתכם
אלמן ובתולה
השבועה בכתובה מקורות טהורים
התרפאה המשפחה
שבע ברכות בבית האבל
הצטרפות אבל למנין או לפנים חדשות
השתתפות בשבת חתן
השתתפות בחתונה
כיבוד לקהל
"אשר ברא" עם בני ביתו
בחור ואלמנה
חופה ביום ויחוד בלילה
טבעת המלך
הברכה הגדולה ביותר
שלא לעשות שידוך לשם כסף
אחיזה בימין
לשם שמים
אחיזה בימין
הסבא עם הכלה יד ביד
טעם הקנין
בחור ובעולה מאחר
קריאה נכונה
מעט מדיני אבלות בנישואין
ברכת המזון לאחר צאת הכוכבים
שבת - היום השביעי
שמחת הלב
קביעת חתונה בשנת האבל
יד ביד לא ינקה
הטענה שהחתן עובר על השבועה בגלל שאינו מפרנס
סוף דבר:
יב. תשובה למערערים
יג. האם די בחוק שאוסר לישא שתי נשים, במקום השבועה
איך נפשיט אדר יקר מנהגינו מעלינו?!
ההבדל בין שבועה זו לשאר השבועות שנמנעים מהן
מחיאות כפיים
מדוע כותבים שבועה אם אין בה תוקף
"אל תטוש תורת אמך"
מלאכה. וידוי.
הטענה שהחתן עובר על השבועה מאחר שאינו מכבד
אלמן ואלמנה
גודל האחריות בשידוכין:
הלימוד משליחות אליעזר:
לעולם ישא אדם בת ת״ח :
מה תוקף השבועה ומהי חומרתה
הכאה על השולחן
ט. צורת השבועה
ברכת מעין שבע
כל גדולי עולם
שבת חתן - בית מלון
סעודה שלישית
צדקתך
"בְּמַקְהֵלוֹת בְרכו אֱלֹהִים"
מה לך נרדם
ספר התורה ממקום למקום
"ואברהם זקן"
העליה לתורה
מחלל שבת
הפסק בין נטילה להמוציא

מעשה רב
סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
28/12/2023
64

ברכת מעין שבע

השוכרים אוהל או אולם וכיוצא בזה לשבת חתן
ומתפללים וסועדים שם [או שמקבלים אולם בבית מלון לתפילה כנ"ל],
ישימו לב שבתפילת ערבית של שבת,
לא יאמר שליח הציבור ברכת "מעין שבע",
כי לא תיקנו חכמים ברכה זו אלא בבית הכנסת דווקא,
כמבואר בשלחן ערוך (אורח חיים סימן רסח סעיף י):
"אין אומרים ברכה מעין שבע בבית חתנים ואבלים".

(חזו"ע שבת א שעג) ואולם רק בירושלים העתיקה - הסמוכה לכותל המערבי,
כיון שקדושתה חמורה, חשובה היא כבית הכנסת,
ואומרים שם ברכת מעין שבע אפילו אם מתפללים בבית.

אבל בשאר השכונות בירושלים, אין לאומרה ודינן כשאר הערים.

לצערנו, ישנם המרהיבים עוז בנפשם לברך ברכת "מעין שבע"
בכל מקום אף שאינו בית הכנסת, נגד דעות הראשונים ומרן השלחן ערוך.

כי הנה הריב"ש כתב,
אין אומרים ברכת מעין שבע בבית חתנים,
לפי שמתחילה לא תיקנוה אלא בבית הכנסת שהכל באים לשם,
והיתה בשדה במקום סכנת מזיקים למאחרים הנשארים יחידים,
אבל בבית חתנים אין טעם זה של מאחרים,
ואין חשש שמא יהיו ניזוקים.

וכתב מרן הבית יוסף שכן כתב הגאון רבי יצחק אבוהב בשם ספר המנהגות,
וכן כתבו הארחות חיים, הכל בו, הרדב"ז, והרמ"א בדרכי משה.

וכתב מהרלנ"ח [לפני כ-500שנה]:
ומצאתי בתשובת הריב"ש ובספר המנהגים,
שהעידו שהמנהג משנים קדמוניות שלא לומר ברכה מעין שבע בבית חתנים,
וחייבים אנו לקבל עדותם.

ונראה שזהו הטעם שלא הוזכר במפורש דבר זה בפוסקים הראשונים,
כי לא הוצרכו לכך, מכיון שמטעם התקנה מוכח שבבתי חתנים אין לאומרה.
וכבר הורה לנו הגאון מהר"י אבוהב, שהוא הגדול מכל בני דורו,
הוראה למעשה, שאין לאומרה בבית חתנים.

וכתב בשו"ת בית דוד, בשנת ה'תס"ח יצא הקצף מלפני השם פה שאלוניקי,
שהיה דבר בעיר, ורוב בעלי הבתים ברחו מן העיר לכפרים אשר סביבות העיר,
והסתפקו אם לומר ברכת מעין שבע.

והשבתי, שאין מקום לספק זה, ופשוט שאין לאומרה,
שמקומות אלו דינם כבית חתנים ואבלים,
שהמנהג פשוט שלא לאומרה, כמו שפסק מרן,
ובודאי שאף כאן יש לתפוס כמנהגינו שלא לאומרה בכפרים
שמחוץ לעיר כאשר מתפללים בבית איש מיוחד,
משום ספק ברכה לבטלה. ע"כ.

ובספר מטה יהודה עייאש כתב, שהמתפללים בחצרותיהם במנין,
מפני שדרים רחוק מבית הכנסת הקבוע,
לא יאמרו ברכה מעין שבע,
שלא תקנו חכמים ברכה זו אלא במקום תיבה וספר תורה של בית הכנסת קבוע.

וכן פסקו מהר"א ירושלמי, הט"ז, כנסת הגדולה,
מאורי אור, אשל אברהם.

גם מגדולי המקובלים: רבי שמואל בנו של רבי חיים ויטאל, מהר"ח כהן בטור ברקת,
רבי משה אלבאז בהיכל הקודש, ושיש טעם על פי הסוד שלא לאומרה.

ואחר שהאריך מרן זצוק"ל עוד בכל הנ"ל (חזו"ע אבלות ג מז),
סיים במעשה נורא היאך העניש הגאון בעל קצות החושן
את אותם ששינו מהכרעת מרן השלחן ערוך. עי"ש.
(הובא בחוברת "השבת בהלכה ובאגדה" מהדורת תשע"ז עמוד 118)


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמודים 275-276


הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=