שבעה מלאים

שבעת ימי המשתה של החתן,
הינם שבעה ימים מלאים עד שקיעת החמה של היום השביעי,
ולא אומרים בזה 'מקצת היום ככולו'.
(חזון עובדיה אבלות ח"א עמוד רו)

כתב הכנסת הגדולה, שבעת ימי המשתה הם שלמים,
סימן לדבר (בראשית כט כז): " מלא שבֻע זֹאת".

וכן כתב בשו"ת בית דוד,
שהדבר פשוט שאין לומר ביום השביעי של ימי המשתה מקצת היום ככולו,
אלא צריך שבעה ימים שלמים, שכיון שעשאום כרגל,
כשם שלא אומרים ביום האחרון של הרגל מקצת היום ככולו,
כך הדין לענין שבעת ימי המשתה.

וכן כתב בספר פרי האדמה,
לראשון לציון הגאון רבי מיוחס בכר שמואל בשם מר זקנו המג"ן
[הראשון לציון הראשון, הרב משה גלאנטי],
שלענין שבעת ימי המשתה אין אומרים מקצת היום ככולו,
כי דוקא באבל מקילים, שהלכה כדברי המיקל באבל,
מה שאין כן בשבעת ימי המשתה,
וכן הורה למעשה, והודו לו חבריו. ע"כ.

וכן פסקו גינת ורדים, שערי עזרה, שער המים, האלף לך שלמה, ועוד רבים.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 272