שתיקה

יזהיר הרב את החתן שלא ידבר בין ברכת האירוסין לנתינת הטבעת.

כתב הרמב"ם (הלכות אישות פ"ג הכ"ג):
כל המקדש אשה, צריך לברך קודם הקידושין ואחר כך מקדש,
כדרך שמברכים קודם כל המצוות.

ואם קידש ולא בירך, לא יברך אחר הקידושין,
שזו ברכה לבטלה, שמה שנעשה כבר נעשה. ע"כ.

ומבואר שברכה זו היא ככל ברכות המצוות שמברך עליהן עובר לעשייתן,
דהיינו שמברך ומיד לאחר מכן מקיים את המצוה ללא הפסק.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 195