קריאת התורף
אין צורך לקרוא את כל נוסח הטופס הקבוע שבכתובה,ודי לקרוא את תחילת הכתובה שבה יש את התאריך, השמות,
הסכום והדירה, שהם הדברים המשתנים משטר לשטר,
ואחר מכן ידלג עד 'וקנינא', יעשה את מעשה הקנין המובא להלן,
ויקרא מ'וקנינא' עד סוף הכתובה. (ה תפב, תקכא)
אותם הנוהגים לקרוא את כל הכתובה מתחילתה עד סופה,
וגם את שמות העדים 'נאום פלוני בן פלוני עד',
אינני יודע טעם לזה, ואינני מוצא שום טעם לשבח בהקפדה זו,
שנראה כאילו ישנה איזו קדושה או סגולה במספר התיבות והאותיות,
וכאילו יש איזה ענין להוציאם בפה דווקא.
ואף שאין איסור בקריאה זו, אבל מכיון שאבותינו ורבותינו לא נהגו כן מעולם,
אין שום צורך למסדרי הקידושין הצעירים להתחכם יותר. (ה תפד)
מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 208
