טעם הקנין

חוק התורה, שדיבורים והבטחות אינם תקפים בלי "מעשה קנין",
דהיינו מעשה המוכיח שישנה הסכמה גמורה להתחייבות האחד כלפי השני.

וסתם קנין הוא "קנין סודר",
והוא מועיל ברוב העיסקאות וההתחייבויות.

ומאחר והכתובה כוללת גם התחייבויות עתידיות,
כגון שהבעל יזון ויפרנס את אשתו או ישלם לה ממון במקרה גירושין חס ושלום,
על כן הוא זקוק לעשות עליהן קנין על מנת שיהיה להן תוקף.

קנין זה הוא "קנין סודר מעכשיו",
שמעתה הוא הופך להיות בעל חוב כלפי הכלה
ומשעבד את גופו לתשלום כל חיובי הכתובה. (ה ג, ו)


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 210