סימן טוב
יש שאינם מתקנים את הכתובה כלל, ובכל טעות שהיא,מחליפים את הכתובה, כי בזמנינו עלות הכתובה מועטת,
ומדוע להשתמש בכתובה שיש בה טעויות ותיקונים.
וגם משום סימן טוב לחתן ולכלה, עדיף שתהיה הכתובה ללא שום מחיקה ותיקון,
באופן שלא תתקלקל מראיתה ויופיה. (ה שלה, שמב)
וטוב שמסדר הקידושין יצטייד בכתובה נוספת ליתר בטחון.
אם אין מצויה עתה כתובה אחרת להחלפה
ועשו את המחיקה והתיקון והקיום כהלכה,
בכל זאת יש המהדרים למחרת בבוקר לקרוע כתובה זו.
והחתן ממנה מחדש את אותם עדים דוקא,
ויכתבו שוב כתובה עם אותו תאריך.
אבל אם עבר אותו יום, רשאים לכתוב כתובה חדשה אפילו עם עדים אחרים. (א שח)
שידוכים לחרדים
מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 184
