חופה בבין השמשות
כשהזמן מצומצם ולא ברור אם יספיקו לעמוד לחופה קודם השקיעה,ועדיין לא כתבו את התאריך,
הטוב ביותר שימתינו ולא יתחילו את החופה עד צאת הכוכבים,
ואז יכתבו תאריך של הלילה.
אולם אם מוכרחים להתחיל בחופה ב"בין השמשות",
אם לא עשו קנין לפני השקיעה, יכתבו את התאריך של הלילה.
כי מאחר והקנין יהיה בזמן שהוא ספק יום ספק לילה,
הנכון לכתוב תאריך הלילה, כי תאריך מאוחר בשטר, כשר.
ואם עשו קנין לפני השקיעה, לכתחילה גם בזה עדיף שיכתבו תאריך של הלילה
[כיון שהחופה תהיה בלילה], ואם כבר כתבו תאריך של היום,
הכתובה כשרה, וכמבואר לעיל. (א שט)
שידוכים לדתייםמתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 163
