מאמרים שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המאמרים בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים

כיצד מונעים בעיות שלום בית?
צילומים
המקום
גרפיקה
כתב לא מחיק
ראשי תיבות
מילוי הכתובה
התאריך בכתובה
מטרת התאריך
חופה לפני השקיעה
תאריך מוקדם
מקוה ביום החופה
חופה בבין השמשות
על ה' יזעף ליבו
השמות בכתובה - תארים
שמות בכתובה -"בחור" לנישואין שניים
שמות בכתובה - ברכות לאחר השמות
ז"ל בכתובה
הדקדוק בשמות - בכתובה
שמות שיש בהם שם ה'
שורה אחת בכתובה
"שלי ושלכם - שלה הוא"!
לא עשו קנין
די באמירה
ניצול הזמן
"עצם מעצמי"
בני ספרד
וידוי ביום החופה
הוספת שם - בכתובה
תפילה -ההשתדלות בשידוכים
הרשמה לשידוכים לחרדים
יום הנישואין - יום מחילת עוונות
"על ידי זה, יושפע שפע רב"
מעלת שבעת ימי המשתה - חתן דומה למלך
שנה ראשונה - יסודות הבנין
חיים ב"ארמון-יה"
בעל יקר - דע את חובותיך!... - "לשאת" אשה
ערך חיי הנישואין
הגעה לאולם
כיצד שדכן מצליח בשידוכים?
כיצד יקיים הבעל מצות "ושימח את אשתו"?
ענין השדוכים מתוך אנשי קודש
השדכנים הוותיקים חושפים
שידוכים תהליך פרימיטיבי?
לזכות להיות השליח
הסוד לעיכוב הזיווג
מה הכרחי לבחון בחיפוש שידוך
ליקוטי מוהר"ן פט - דעת המשדך
טעם שבירת כלי חרס בשידוך
דע את זכויותיך / חובותיך?
נישואין ללא טהרה - כנישואי אח עם אחותו
בנחת ומתינות
חול המועד
ימי העומר
"ותשוָעה בְּרֹב יוֹעֵץ"
מצוה גדולה
מקום הקיום
שבת קודש
דמי שדכנות בחסד
החוט המשולש - תשלום השדכנות
זמן התשלום
ללמוד ולהבין
שידוך לזוג שאינם שומרים
סימן טוב
האירוסין במקורות
האירוסין כיום
בין המצרים
הוחלפו הכתובות
דעה משובשת?!
העיקר שתהיה ברכה
כתיבת התנאים
קנין
הגינות ויושר בקנין
הבעל צריך להדגיש את יופי אשתו בעיניו
שידוכים לחרדים
דברי הגאון רבי שריה דבליצקי שליט''א
צדקה לעניים
משפט הכתובה
מהות הכתובה וטעמיה
רגיעות ובטחון לאשה
אחריות החתן
אין אישות בלי כתובה
כתיבה מוקדמת של הכתובה
קבלת רשות
תקנה טובה
זמן מילוי הכתובה
ערב שבת
עצה טובה לבני הזוג
קבלת ברכה
היופי מושג רוחני
איש ואישה שזכו
הנהגות חשובות לבית היהודי
ענין השידוכין
שינויים בשם- כתובה
כתובה לכתחילה
מהתורה או מדברי חכמים
סוגריים
תיבה תלויה
מילוי חלל - טיוט
איך מוצאים את האישה הנכונה
טעות בשם
תענית לבני אשכנז
שם עריסה שהוחלף וקוראים בו מעט
שני שמות עריסה
שני שמות יהודי וגויי
סכום הכתובה
אהבה דווקא לאחר הנישואין
מי מנהיג הבית? ומיהו המנהיג האמיתי?
משדכים לו לאדם על פי מעשיו...
שידוכים שקריים
חלק בשם זה וחלק בשם זה
שם עריסה שהשתקע - כתובה
משפחת 'בן יצחק', 'בן משה'
כל המוסיף גורע- כתובה
התנגדות לכתיבת שם האב
שם נוסף לאבא
במה יש להתמקד בבחירת שידוך?
איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם
עזר כנגדו
המצוה הראשונה
פריה ורביה מצוה גדולה
חשיבות הבת
כל המרבה הרי זה משובח
מי חייב?
שני שמות בשני מקומות
כיצד יתן הבעל כוח לאשתו להמשיך במעשיה הטובים?
הוא לא בן אדם
ערך 200 זוז
מיצחק ורבקה עד עידן המחשבים
שלבי השידוכים בחברה החרדית
היכן ניתן להיפגש בשידוכים?
'דחזו ליכי'
נוסח החתן
מהי הכרת הטוב בין איש לאשתו?
הכתובה בארמית
נשיאת חן
שם עריסה שמואס בו -כתובה
ה"תשלום" של הבעל לאשתו
מנהיגות
הכניסה לזרים אסורה
כוח הדיבור בין בני הזוג
האוהב את אשתו כגופו
"אוהבה כגופו, ומכבדה - יותר מגופו"
עבודות הבית, תפקיד הבעל / האשה?
הזדהות ותמיכה - "עימו אנוכי בצרה"
במה קונה איש את אישתו?
שידוכים בידי שמים!
החלפת שם -כתובה
שם חיבה -בכתובה
אב מאמץ
בענייני רוחניות אין לסמוך על אחרים
תדמית
הבטחת הקב"ה לאשה
האשה היא הבית!
"קשה לזווגם כקריעת ים סוף"
במי תלויה פרנסת הבית?
חופה בבית כנסת
להיות כל איש שורר ביתו - האיש הוא המנהיג בבית
הממלכה בפרטית של המלך והמלכה
כמה משפיע כוח התפילה על השידוך
איך מוצאים את האשה הנכונה
"לא טוב היות האדם לבדו"
הבקשה של האדמו"ר לסייע בשידוכים!
מסר לרעיה יקרה!
הדבר העיקרי שצריך לבדוק בשידוכים על האשה
זכות השדכן וסגולת המצווה לשדך
היום המסוגל לשידוכים
הדרך הקצרה לשידוך
תפילה
כמה צריך להתאמץ למצוא את השידוך?
דפוסי הנישואין בחברה החרדים
יותר מיום כיפור
קבלה לעתיד
"מוֹצָא שפתיך תִּשְׁמֹר וְעָשיתָ"
שדכן צריך לומר רק את האמת
האשה - חומה לבעלה
בין אדם לחברו מתכפר?
חרם על הבחורים
עצות והנהגות טובות לאשה
מי יכול לומר שהוא מוגן מהרהורי עבירה?!
אל תחטאו בילד
ובחרת בחיים
ומי התיר להכשילם?
"בני, שמעו לי, שאין אדם שומע לי ומפסיד"
ומה אעשה לציוויו של ראש הישיבה?
אין כל חיוב לשמוע לראש הישיבה בענייני הלכה
טבעי שזו את
"לא תראה את פני עוד עד שתישא אשה"
במה תלויה שמחת הבית?
שם משפחה בכתובה
זהירות מאונאה! כיצד יזהר הבעל מהונאה כלפי אשתו?
מסר לבעל היקר!
כשאתה צועק לא שומעים אותך
אשה יקרה - דעי את חובותיך!...
חלון ההזדמנויות של השנה הראשונה
האישה ה"מקורית"- עושה רצון בעלה
סוד הכרבולת - סוד כמוס
רודף שלום...!
טיפוח החן
הכל לפי הענין
הודה ולא בוש שכמה תורה יכל ללמוד בקדושה ובטהרה
ראיה בפגישות
אופן ההיתר לברר
מידע בעייתי על המשודכים
ענוה
תיקון לאחר החתימות
בחירת שידוך - תפילה
בדיקת שמות החתן והכלה
בן תורה
יציאה לחוץ לארץ
דעת תורה
יראת השמים של המשודך
בירורים מוקדמים
בירור על המשודך
בירור על המשודכת
שני אחים לשתי אחיות
התנגדות ההורים לגיורת
בת אחיו או בת אחותו
בת כהן לישראל
בת ישראל לכהן
בת ישראל לעם הארץ
גם היהלום קטן הוא
גיל נישואי הבת
תבנית מוגדרת
בן/בת הנידה
התערבות ההורים
סיום הש"ס / לישא אשה ?
לעזוב את הוריו
גדול עוונו מנשוא
הנהגת הפגישות
לשון הרע ורכילות
התנגדות הורים בנישואין
בשמים לכלה
הצעת שידוך עם פגם חיצוני
הוצאות מיותרות
כספי מעשר
הלכות טהרה
מספר הפגישות
אל תלחץ
לא נראה לו
בת עם הארץ
פגישה במקומות אסורים
פגישה אחרונה
מקום הפגישות
"הצעת נישואין"
בושם בזמן פגישה
בין האירוסין לחתונה
משך זמן הפגישות
חלופת מכתבים
פגישה מוקדמת
בררנות יתר
אח צעיר לפני אח גדול
לא לבייש בת ישראל
חתימת השטר
חשיבות העזרה לזוג
ביקורים
בירור על בחור שלא הסתדר עימו
מעלית
מסירה מיד ליד
בין האירוסין לחתונה
הליכות והנהגות
"דברים היוצאים מלב טהור..."
קודם יראת שמים
שבוע קודם החופה
חובות וזכויות הבעל
כלה גרושה
הפרדת תמונות
וידיאו
תזמורת
מיקום התזמורת
חֵ נָ ה
יום החופה - מחילת עוונות
שם ומשפחה
תמונות משפחתיות
החתימות - שם ברור
אין להקל
יחוס
חתימת החתן
מילויים שונים - כלה בעולה
הפרדה
שינויים בנוסח
איסור נגיעה במשודכ/ת
שידוכין מיוחדים שמות שווים
שבירת צלחת
תיקון בתאריך מוקדם
חלוקת סיגריות
צילומים בקדושה
בעל תשובה
לא זכו
תיקונים בכתובה - פרטים רבים
אופן המחיקה
קיום לתיקון
כיצד יכול להינצל מהרהור עבירה?
תפילין רבנו תם
חגיגת השידוכים [וורט]
אומנות הקבלה
הזמנת קרוב שנפטר
עשרת ימי תשובה
מתנות
תאריכים מסויימים
הזמנה לחתונה - כתב אשורי
פסוקים ומאמרים
לבוש צנוע
רק אין יראת שמים
הזמנת תלמיד חכם
תאריך לועזי
צלם וצלמת מלצר ומלצרית
חודש אלול
בושה ובזיון מצד ההורים
צביעת השיער
שם המשפחה - כלה גרושה
גר צדק
הזמנת רחוקים מתורה
נוסח הקיום
גר וגיורת
מחזיר גרושתו
חודש מנחם אב
החופה - הפרדה בחופה
ביאור נוסח הכתובה
סידור חופה וקידושין אוירה נעימה
חול המועד
זריזות במועד הנישואין
ערב שבת
מוצאי שבת
תעניות
חתונה בימי העומר
השתתפות בחתונה שלא לפי מנהגו
חתונה בבין המצרים

מעשה רב
סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
06/08/2023
80

"דברים היוצאים מלב טהור..."

להלן מדבריו חוצבי להבות אש של הגאון בעל שדי חמד (ח"ו עמוד א'רמח),
וכדבר איש האלוקים רתת בחומר האיסור הנ"ל, וזה תוכן דבריו:
וכל בעל שכל יודה על האמת שאין שום מחשבה להתיר איסור לכבוד חתן וכלה,
וכבר צווחו רבותינו הקדמונים בעלי המוסר על כיוצא בזה במנהג הרע שהתפשט באיזה מקומות שמתייחדים ארוס וארוסתו ומטיילים זה עם זו כאח ואחות,
ובאים לידי חיבוק ונישוק ומשחיתים זרע לבטלה, רחמנא ליצלן,
ועוברים על איסור תורה לדעת הרמב"ם ורוב הראשונים,
ולאו דוקא חיבוק ונישוק אלא כל נגיעה מידו לידה אסורה, ולא ינקה מדינה של גהינם. 

וזה שנים רבות ראיתי מוסר השכל חוצב להבות מפי רבנו יהונתן אייבשיץ בספרו יערות הדבש 
[שכתב לבני קהילתו], ולהלהיב לב בני ישראל הקדושים אמרתי הנה מה טוב להעתיק להבות דברי קודשו, אולי אזכה שיהיו דברים היוצאים מלב טהור נכנסים באזני מי שיש לו לב לשמוע,
וחדל מעשות עוד כדבר הרע הזה מן הכיעור והדומה לו,
והיה זה שכרי לעשות רצון אבינו שבשמים.

וזו לשונו:
שמעו נא גוי קדוש אשר קדשנו במצוותיו להתרחק מן העריות ומן היחוד לבל נתקרב אל הטומאה, אשרי חלקכם קדושי עליון אשר משמרים עצמכם מאשה נידה אפילו בנגיעה ושיחה ופרישות,
ואיש העובר על זה הוא מתועב בעיני הבריות, ברוכים אתם להשם ומחניכם יהיה קדוש,
אבל למה תפסתם החבל במקצת אשר יזהר איש מאשתו הנידה בכל מיני הרחקות,
ואילו בתולה נידה יבוא המיועד לה הנקרא 'חתן' אל הנערה הנקראת 'כלה' והיא נידה לא טהרה מטומאתה, והוא יחבקנה וינשקנה, אין אומר דבר,
ואדרבה כל אשר לא יעשה כן הוא בחזקת שוטה וכסיל,
וידברו איתו אבי וא ם הנערה וקרוביה ורעיה בפנים זועפות כאילו אינו יודע נימוס העולם,
וכהנה דברי שטות ומחלת לב, אוי לי אימי כי ילדתיני הפרצה הזאת בדור הזה,
וכי יש חילוק בין אשתו נידה או נערה פנויה, הלא הכל באיסור כרת מבלי הבדל.

היש תירוץ ואמתלא בעולם למעשיהם אלו.

 ואם יתלו עצמם במנהג קדמונים, הלוא לא שייך מנהג נגד תורת השם,
והמיקל ומפקפק בזה, הוא רשע ואפיקורוס ודבר השם בזה.

ואם ישאלוני על אחד שמבקשים להורגו או שינשק לבתולה נידה,
אני מורה ובא כחק ומשפט השולחן ערוך למסור את עצמו להריגה,
כי הוא בכלל גילוי עריות שיהרג ואל יעבור (יערות דבש ח"ב קכה א).

ומה נאמר ומה נדבר כי כל זה מלבד גירוי יצר הרע בקישוי עצמו לדעת ומוציא זרע לבטלה בעוונות הרבים, ומי הוא איש חכם ונבון שיאמר תירוץ על זה או איזו דרך היתר, אולי יישב דעתי במקצת,
כי מאוד לבבי הומה על עוון כזה הנפרץ בישראל ועושים ממנו נימוס ואין איש שם על לב.

ויותר נעכר כאבי כי ימים המיועדים לקדושה ולתהילות השם כפורים וחנוכה ומועדי השם שהקב"ה משרה קדושתו ורוחו ממרום על עם קדשו, אז יוסיפו לחטוא עוד,
ואם נפקד מושב החתן אצל הכלה, יבוא אליו אשם אצל משפחתה,
ונקה לא ינקה בנטירת שנאה תעורר מדנים.

ולא ידעו כי יוסיפו סרה יותר מאבותינו אשר מעלו מעל בהשם ויעבדו עבודת המולך בשריפת בניהם באש בתופת גי בן הינום כמובא בנביא (מלכים ב כג י),
כי הם הרגו בניהם ושרפום מיתה זמנית, ואתם שורפים את בניכם ובנותיכם באש של גהינם,
אש עד שאול תוקד, אש אבדון, שריפת נשמה וגוף קיים, שריפה נצחית,
והאבות והאמהות מלקטים עצים כי הכינו טבח לשחוט את בניהם ובנותיהם,
ויערכו שלחן מכל מגדים ומעדנים ויקראו לחתן ולכלה ויאמרו,
יקומו הנערים אשר אין בהם מום מעבירה,
ויצחקו לפניהם בחיבוק ונישוק וכדומה מקריבת גילוי עריות, ואם הבנים שמחה,
כי תאמר לאברהם אבינו אתה שחטת בן אחד ואנחנו שוחטים הרבה בחורים ובתולות,
ויעשו תופים ומחולות ושעירים ירקדו שם, ושמה קוננו השטן וחבורתו,
ומשמחתם עלה באשם ותעל צחנתם [סרחונם].

ואתם עם השם, אמרו נא היש בכם אחד שהתוודה ביום הכיפורים על עוון זה שעשה בהיותו חתן שעלץ בנערה בחיבוק ונישוק באיסור נידה.

ואף כשיזקינו לא יתוודו על עוונם, כי אינו נחשב אצלם לעוון.

ומה אעשה לכם כיום הזה, כי נפשי הומה עליכם ומתאבלת אבל יחיד.

ואיסור זה הוא אשר גורם אריכת הגלות, כי רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה.

ואולי ירחם השם להשיב לנו רוח חדש ולב טהור,
ויהיו ידינו רמות למחות אבן הטועים בזה ולבער עוון חמור זה מישראל.
(כרתי ופלתי ס"ס קצה) 

על כן, מכאן והלאה אראה לגדור גדר בזה בכל יכולתי,
ולא אהיה מרשה לכתוב קישורי התנאים עד שיתחייבו שניהם בתקיעת כף לבל יגעו זה בזה עד חתונתם, ועל זה אמר קהלת (ג ה): "עת לחבוק ועת לרחוק מחבק". 

והירא וחרד לדבר השם יפן לקול דברי וישמע,
ולא יחוש שיצחקו עליו צעירים ויאמרו זה חסיד שוטה,
הטוב טוב אתה מאבותיך, וכהנה דברים, כי מוטב לו שיקרא שוטה כל ימיו,
ואל יהיה רשע לפני המקום.

עד כאן מדברי הגאון רבי יהונתן אייבשיץ.

וסיים הגאון בעל שדי חמד,
"אשרי אדם שומע לו, ואשרי האיש שיזהיר לבניו להתרחק מהכיעור והדומה לו, כי קדוש יאמר לו.
ודי בזה להעיר אוזן שומעת תוכחת חיים".


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמודים 122-123


הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=