טבעת המלך

ועתה שמָעֶנה וְאתה דע לך,
כי אין שום קשר בכל זה למה שרואים לאנשים מבוגרים העונדים טבעות זהב,
שהדבר ברור שהוא היתר גמור,
וכך היתה הרגילות משנים קדמוניות אצל אנשים רבים מיראי השם
וחושבי שמו מכל עדות המזרח לענוד טבעות המיוחדות לגברים.

ואבותינו סיפרו לנו שעד לפני כחמישים שנה,
אחת המתנות המיוחדות שהיו נותנים לחתן בר מצוה,
היתה טבעת זהב המיוחדת לאיש.

וכל בר דעת רואה שיש הבדל בין טבעות אלו לטבעות נשים.

ועיני ראו ולא זר,
שפעם אחת ויחידה הגיע מרן הראש"ל זצוק"ל לשיעור כשהוא ענוד באצבע הזרת,
טבעת זהב עבה עם יהלום נוצץ ומיוחד.

וסיפר מורנו הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א,
שכן היה נוהג מרן זצוק"ל לענוד הטבעת בליל הסדר.

ועיין בחוברת אור תורה (סיון תשמ"ה),
שכך נהג הגאון רבי חיים חורי לענוד טבעת זהב מיוחדת בליל הסדר,
והיה אומר שמצוה להתגאות בליל פסח,
(וכן הובא בספר חיי חיים חורי עמוד 169).

גם הגאון רבי מצליח מאזוז הי"ד עשה טבעות לבניו,
וכן ישנה תמונה מפורסמת של מופת הדור הגאון רבי יצחק בן וואליד
שעונד טבעת באצבעו הימנית

 ואין לחשוש לחוקות הגויים,
אלא בחוק שהוא בלי טעם או שיש בו פריצות שהיא,
אבל כאן שיש טעם לשבח, על דרך מה שנאמר (שיר השירים ח ו):
"שימנִי כחוֹתָם על לבך, כחוֹתָם על זרֹוֶעך",
ובזה אשתו מתפייסת ורגועה שלא יתן דעתו באשה אחרת חס ושלום,
הרי זה מותר ללא חשש כלל ועיקר.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 207